Projecte educatiu

Què oferim als nostres alumnes?
  • Potenciar un ensenyament funcional i vivencial per afavorir la màxima autonomia personal i social.
  • Conèixer i utilitzar, si és necessari, sistemes alternatius i augmentatius que afavoreixin la comunicació en tots els contextos.
  • Seleccionar i utilitzar materials didàctics adequats als principis de coeducació i que afavoreixin l’activitat i la motivació de l’alumne.
  • Potenciar un ensenyament actiu en el qual es desenvolupi la iniciativa del nen afavorint el treball en equip en front de la competència, la responsabilitat i la constància en l’esforç.
  • Millorar el nivell competencial dels alumnes d’educació obligatòria i postobligatòria.
  • Desenvolupar la integració en l’entorn social a partir de la normalització de l’alumne en el seu medi més proper.
  • Treballar l’educació del nen en el marc de la convivència democràtica, basada, sobretot, en la llibertat, la solidaritat, el respecte als drets dels altres i la tolerància, per aconseguir, d’aquesta manera, ciutadans responsables.
  • Ajudar als alumnes a establir relacions positives i a esdevenir capaços de participar en la vida dels grups.
  • Evitar qualsevol tipus de discriminació per raons sòcio-culturals, per deficiències físiques i psíquiques, treballant per equilibrar les desigualtats que es puguin produir per la integració social.
  • Ajudar al nen a manifestar els valors positius de la seva pròpia identitat.
Què oferim als nostres professionals?
  • El treball en equip, bon clima i consolidada línia d’escola.
  • Formació Permanent dels nostres professionals i autoavaluació,
  • Un pla d’acollida pels mestres nouvinguts.
  • Respectar el pluralisme ideològic i la llibertat de càtedra dels mestres, prenent sempre com a referent el Projecte Educatiu del Centre, per afirmar la línia d’escola.
  • Potenciar i afavorir els canals d’ informació entre el professorat per tal de generar actituds de confiança i de col·laboració.
  • Aconseguir unes relacions interpersonals satisfactòries entre els professors que facin possible la satisfacció en el treball i la implicació de tots en el desenvolupament del PEC.
Què oferim a la comunitat educativa?
  • Fomentar que els professors, pares i treballadors no docents participin en les propostes del Centre.
  • Acompanyar a l’AMPA en les seves actuacions i propostes.
  • Establir i mantenir relacions de coordinació i col·laboració amb d’altres escoles de la zona i amb centres d’educació especial de la ciutat, de la demarcació i de Catalunya.
  • Participar en activitats culturals i educatives proposades per institucions (C.R.P., Ajuntament de la ciutat i les seves Entitats culturals), sempre que siguin coherents amb la Programació General Anual de Centre.
  • Orientar l’organització i el funcionament del menjador com un servei que, a més a més d’una adequada alimentació, possibiliti l’adquisició d’hàbits personals i socials, amb la col·laboració de personal assignat al centre per tal que sigui un menjador educatiu.