ELS CAMACURTS COMENCEN A BALLAR

 

https://agora.xtec.cat/zermoianesllevant/wp-content/uploads/usu130/2024/02/VID-20240207-WA0010.mp4
Dins el projecte “STEAM recuperant la cultura popular”, els nostres alumnes dels grups de grans estan començant a fer ballar els OTTO, els nostres Camacurts en versió moderna.
Amb aquest vídeo ja podeu començar a veure’n els resultats. El robot de color blau fa sonar… Llegeix més»

EN CARLES I EN TONI PARTICIPEN A LA CLOENDA DELS ABR A LA FACULTAT DE PSICOLOGIA (UAB)

Aquest matí en Carles Prat i en Toni Comajoan, representant a la ZER, han participat a la facultat de psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en la presentació dels projectes dels alumnes sobre com poder millorar el llenguatge escrit en els alumnes de la classe dels grans de les tres escoles de la ZER. Aquest és un projecte  sobre l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR. En anglès: Challenge-Based Learning o CBL) que és una metodologia d’aprenentatge basada en una experiència real: els participants s’enfronten a una problemàtica concreta del territori i exploren possibles opcions de millora, arribant a formular una proposta de solució, la qual s’acaba implementant i avaluant.

Els alumnes de 3r grau de Logopèdia de l’UAB han presentat als membres del tribunal els seus projectes finals. Cal destacar l’esforç i el treball de tots els grups que van exposar. Ha sigut interessant veure projectes on es plantejaven d’una manera molt ben contrastada una diagnosi dels treballs de les alumnes de la ZER i les seves propostes per tal de millorar els textos expositius d’aquests alumnes.

La ZER ja fa anys que aposta per aquest tipus de col·laboracions i formacions amb entitats de prestigi que comporten un valor afegit a l’educació de les nostres criatures a les aules. Aquest projecte es tancarà el proper 28 de febrer quan hi hagi les presentacions dels alumnes de 3r del grau d’Educació Primària, de la facultat d’Educació de l’UAB.

EXPLIQUEM ELS PROJECTES DE LA ZER A LA JORNADA D’EDUCACIÓ 360

Ahir en Carles i en Toni vam participar en una ponència sobre els projectes arrelats al territori i tots els agents que participen a les escoles de la ZER en la jornada d’Educació 360, organitzada per la Fundació Bofill a Barcelona.

Durant la mitja hora d’explicació en Carles i en Toni van explicar els pilars de la ZER i les claus de treballar en xarxa amb diferents agents: famílies, entitats, ajuntaments… L’explicació la van fer mostrant diferents objectes de treballs realitzats: un joc de taula, una caixa niu, un àlbum de cromos, un planta…

Des de fa anys diferents entitats, sobretot Fundació Bofill, Diputació de Barcelona i el mateix Departament d’Educació treballen per aconseguir el màxim d’activitats connectades amb l’entorn educatiu ja sigui dins o fora de l’horari escolar.

Ja fa uns anys que des de la ZER estem treballant amb diferents projectes a les aules que aportin un valor afegit al territori. De la mateixa manera hi ha diferents exemples de col·laboracions amb l’entorn d’èxit com és la relació des de fa cursos amb STEAM4All, trobades amb famílies i el contacte directe amb els ajuntament i consell comarcal per promocionar el màxim d’iniciatives d’àmbit local o comarcal.

Més informació sobre EDUCACIÓ 360.

V Jornada d'Educació 360

LA ZER PARTICIPA EN UN PROJECTE AMB LA FACULTAT D’EDUCACIÓ I DE PSICOLOGIA DE LA UAB

Aquest dimecres en Carles Prat i en Toni Comajoan, representant a la ZER, van participar a la facultat d’educació I psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en la presentació d’un projecte compartit amb alumnes de 3r d’educació primària.

El projecte és sobre l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR. En anglès: Challenge-Based Learning o CBL) que és una metodologia d’aprenentatge basada en una experiència real: els participants s’enfronten a una problemàtica concreta del territori i exploren possibles opcions de millora, arribant a formular una proposta de solució, la qual s’acaba implementant i avaluant. En aquest cas es treballa amb professors del departament de didàctica de la llengua catalana i es planteja: Com podríem transformar l’ensenyament de la llengua escrita per tal de millorar l’escriptura dels i les alumnes de l’escola? També es treballa paral·lelament amb professores de Logopedia de la facultat de psicologia.

En Carles i en Toni ahir davant d’un centenar d’alumnes van explicar què és una escola rural, què és una ZER i com és la nostra ZER. Llavors van introduir el repte que es proposa als alumnes.

Aquesta experiència compta amb el suport de la UAB i, sobretot, del professorat de didàctica de la llengua catalana (grup de recerca ELBEC) que farà durant aquest curs diferents tallers d’aprenentatge a les mestres de la ZER.

La ZER ja fa anys que aposta per aquest tipus de col·laboracions i formacions amb entitats de prestigi que comporten un valor afegit a l’educació de les nostres criatures a les aules. Aquest projecte té la durada d’aquest primer trimestre.

 

SOM-HI ZER!

Avui hem fet la tradicional trobada de la ZER a Mas Blanc. Primer de tot ens hem presentat i esmorzat. Tot seguit hem fet una petita explicació de què significa treballar en una escola rural i una ZER.

Tot seguit hem celebrat les tradicionals 12 campanades. Hem celebrat el nostre Cap d’Any de setembre. Hem seguit fent unes dinàmiques per cohesionar els grups i saber d’on partim i finalment ens hem trobat per cicles.

Som un gran equip i segur que farem un gran curs!

Som-hi!

CLICA A LA FOTO PER VEURE L’ÀLBUM

EXPLIQUEM EL PROJECTE STEAM A LA UNIVERSITAT DE SARAGOSSA

El passat 17 de maig, el Joaquin i la Gemma van assistir a la II Conference International Scientific Seminar PIECIT a la Universitat de Saragossa representant la comunitat STEAM de la ZER el Moianès Llevant. L’objectiu d’aqueta conferència era la divulgació del treball de diferents pràctiques inclusives i innovadores tecnologiques en escoles d’alta complexitat.

Inicialment van assistir a dos plenaris, el primer relacionat amb les pràctiques inclusives basades en les eines digitals, presentat per Begoña Vigo (Universitat de Saragossa) i per Sergio Andrés (Universitat de la Rioja). I el segon, d’aprenentatge i pedagogia en temps digitals, presentat per Joanathan Tummons (Universitat de Durham).

Seguidament, es van realitzar petites conferències on es va presentar el projecte STEAM de la ZER amb la idea de transmetre als assistents el plantejament que es realitza d’aquesta vessant a les nostres escoles, amb l’objectiu de fomentar talents tecnològics i científics entres els infants perquè en un futur es puguin veure reflectits a la vida del poble i als entorns rurals. També destacar el concepte d’educació 360 on la comunitat educativa sempre hi és present i així, enginyers jubilats de l’entitat STEAM$ALL col·laboren en tots els projectes i al dia a dia a la vida de les escoles.

EN TONI I LA FERNANDA EXPLIQUEN EL PROJECTE DE LA ZER

Ahir a la tarda la Fernanda i en Toni, representant l’escola de l’Estany i la ZER Moianès Llevant, vam participar en l’acte organitzat per la Federació de Moviements de Renovació  Pedagògica de Catalunya (FMRPC) sobre “Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu”, a la biblioteca Gabriel García Márquez, de Barcelona. L’acte hi van participar els doctors Moises Esteban i Edgar Iglesias que van parlar sobre les eines que presentaven: el mesograma i l’EPA (Ecologia Personal d’Aprenentatge). També hi van compartir les seves mirades l’escola Mercè Rodoreda, de Barcelona i l’IE Barnola, d’Avinyó.

A l’escola fa uns dies ja vam prova l’eina del mesograma que consisteix en revisar en quines xarxes participa l’escola del seu entorn. Aquest punt és el que vam anar explicar. Totes les xarxes que hem anat creant amb aquest anys que fa que estem a l’escola. Estem molt orgulloses de les relacions establertes amb les alumnes, famílies i Ajuntament, la nostra comunitat educativa. A més ens alegrem moltíssim que totes les entitats del poble estiguin amb nosaltres sempre que les necessitem, al mateix temps que les comarcals.

Nosaltres vam voler deixar clar que aquestes xarxes no es podrien crear sense una confiança, harmonia o felicitat entorn a totes les persones que hi intervenen, sobretot el dia a dia amb les criatures.

A més ens hem d’alegrar d’haver creat entitats com STEA4ALL i promoure altres iniciatives com són Moianès Educa o Moianès Sostenible.

Tot i això és fruit de posar-hi moltes ganes, feina i il·lusió en un projecte que cada vegada està més madur i que seguirem construint entre totes. Som-hi!

CLICA AL PÒSTER PER VEURE L’ÀLBUM

TV3 I CATALUNYA RÀDIO S’INTERESSEN PEL PROJECTE D’STEAM4ALL

Aquest matí han vingut a l’escola de L’Estany les periodistes Nati Adell i Núria Bacardit, de Catalunya Ràdio i TV3. Han fet un reportatge de tota l’experiència d’STEAM a la ZER. Han entrevistat a mestres, en Joaquín i l’Eusebi i també han estat a l’aula dels grans interessant-se pels seu projectes: Lego, A-prenem el sol i l’impressió 3D.

Ha set un matí diferent i ben interessant. Gràcies per la vostra visita!

ÀUDIOS DE CATALUNYA RÀDIO:

 

CLICA A LA FOTO PER VEURE L’ÀLBUM

LA ZER PARTICIPA A UNA TROBADA D’ENSENYAMENT SOBRE ENERGIA

Aquest dissabte, 2 d’abril alumnes de 5è de les escoles de la ZER van participar en unes jornades pedagògiques sobre l’ensenyament sobre l’energia, organitzat per l’Incaen. L’acte es es va fer al Museu Nacional de la ciència i de la tècnica de Catalunya, a Terrassa.

La presentació, anomenada A-prenem el sol, va anar a càrrec de les mestres Eli Parareda i Gemma Galí. Les van acompanyar diferents alumnes de Collsuspina, L’Estany i Sant Quirze Safaja. El tema que s’està treballant durant aquest curs és el d’experimentar amb el flux energètic fotovoltaic: com podem transformar l’energia solar en energia elèctrica per alimentar circuits o carregar les bateries dels robots Lego EV3?

Des de la ZER les volem felicitar perquè es van explicar molt bé i per representar de manera excel·lent a totes les seves companyes! Molt bé!

PROGRAMA DE LA TROBADA

TROBADA PEDAGÒGICA DEL CLAUSTRE DE LA ZER

Aquest dimecres a la tarda el claustre de la ZER es va reunir a Mas Blanc per fer una trobada pedagògica. Les mestres de les escoles van compartir projectes d’èxit d’aquest curs i que es seguiran consolidant de cara el que ve.

Des de l’equip gestor de la ZER es valora molt positivament aquestes trobades, igual que tota la feina feta durant tot el curs on les tres escoles han gaudit d’una tarda setmanal per consolidar el projecte pedagògic de la ZER adaptat a cadascuna de les escoles. Bona feina!

FEU CLIC A LA FOTO PER VEURE L’ALBUM

ÀLBUM DE CROMOS DE LA ZER

Aquest divendres passat, 23 d’abril, diada de Sant Jordi les tres escoles de la ZER vam regalar a totes les alumnes un àlbum i els primers sobres on hi ha totes les seves cares i persones de la comunitat educativa. L’àlbum consta de 220 cromos i s’anirà fent durant les properes setmanes.

En el cas que es pugui s’organitzarà una trobada d’intercanvi de cromos entre alumnes de la ZER i sinó seran les mestres especialistes que faran de missatgeres entre escoles. Durant aquests dies tots els infants estan molt animats per anar omplint l’àlbum.

La idea de fer un àlbum amb les cares de la ZER sorgeix per cohesionar les tres escoles, poder coneixe’ns aquest curs tan especial, a part de potenciar la numeració i la lectura entre els petits i l’autonomia amb els més grans.

L’àlbum ha estat creat per tres educadores: l’Anna, la Gemma i l’Elvira i ha estat subvencionat per les tres AFA’s de les escoles.

ÀLBUM DE CROMOS BUIT