Concurs Tintinaire

Els alumnes de l’Institut de Sant Pol participaran al “4t Concurs Interescolar de Dibuix Tintinaire”, una iniciativa que s’engloba dins del projecte plurilingüe del centre i que s’emmarca dins de les matèries de Cultura i valors ètics i Religió.

Amb aquest projecte volem apropar l’alumnat al món literari, i més concretament al còmic i a l’obra del belga Georges Remí, més conegut pel pseudònim d’Hergé, autor de les aventures del reporter més audaç del segle XX: Tintín. Amb ell els nois i noies poden reflexionar sobre els valors que es transmeten amb aquests còmics: la companyonia i la sensibilitat històrica, l’amistat, el compromís i les actituds solidàries i ecològiques, tan necessàries en el món actual.

Per a fer-ho hem comptat amb la col·laboració de la Biblioteca de Sant Pol de Mar, que ens ha ofert dues xerrades a càrrec d’en Salvador Boix, un expert Tintinaire i músic, el qual ens ha apropat als còmics del Tintín i ens ha explicat les principals caraterístiques dels seus personatges i les seves peripècies.

Moltes gràcies!