Campus Ítaca

Del 25 de juny al 3 de juliol, 5 alumnes de 3r d’ESO han participat al Campus Ítaca a la Universitat Autònoma. Han pogut fer projectes amb l’ajuda de professors universitaris.

All-focus

Jornada Trenquem Barreres

La jornada Trenquem Barreres celebrada el 21 de juny es va iniciar amb la presentació dels projectes treballats pels alumnes del CFGM d’Atenció a les Persones en Situació de dependència de l’institut.
El 1r projecte “Afectividad y sexualidad en la 3a edad”, de les alumnes Mirce… Llegeix més»

Treball de síntesi. Alumnes 1r ESO

Del 18 al 20 de juny, els alumnes de 1r d,ESO realitzen una estada a la casa de colònies “El Collell”, que serveix alhora per realitzar el treball de síntesi.Els alumnes participen en diferents proves i activitats esportives, alhora que han de completar un dossier de treball. El dia 21 acabaran el treball a l, Institut i el 22 en faran l, exposició.
Cada dia anirem penjant imatges de les activitats i treballs que realitzen.

DELF – Diplôme d’Etudes de Langue Française

Le lycée Guillem Berguedà félicite chaleureusement tous les élèves qui ont passé cette année les épreuves C.O, E.O, C.E, E.E du DELF A2 ( celui des compétences élémentaires qui permet de faire face aux situations simples de la vie quotidienne) et du DELF B1 (celui de l’utilisateur indépendant qui peut entrer dans un vrai dialogue).

À noter que le nombre de candidats du DELF A2 et B1 a fortement augmenté cette année et que 100% des candidats ont passé ces épreuves avec des notes remarquables.

Il vous reste à aller plus loin. L’essentiel est d’être régulier!

Nos félicitations à tous!

Presentació de projectes de recerca de 4t d’ESO

Dijous 7 de juny al porxo de l’institut els alumnes de 4t d’ESO van presentar els projectes de recerca que han dissenyat durant aquest curs 2017-2018.

Uns 30 grups d’alumnes van explicar el seu projecte als alumnes de 3r.

L’objectiu més important d’aquest event era acostar als futurs alumnes de 3r d’ESO els resultats d’aquesta matèria que hauran de cursar el proper any.

A més, pels alumnes de 4t d’ESO va suposar fer una exposició del seu treball a persones d’un nivell semblant.

Cada grup ha realitzat un projecte sobre un tema triat per ells, plantejant-se uns objectius, una metodologia i arribant a unes conclusions. Els temes triats han estat molt variats, segons un perfil social, mediambiental, científic, tecnològic, lingüístic, etc. Sobre el treball realitzat han hagut d’elaborar un informe escrit i un pòster, que es podien veure aquest dia.

Podeu veure més fotos si cliqueu sobre la imatge.

S’obre el termini per participar al concurs Fotobarrera del Berguedà

El concurs Fotobarrera 2018 és organitzat pel els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència de l’Institut Guillem de Berguedà, el Consell Comarcal del Berguedà, Creu Roja Berguedà, i Fòrum de Vida Independent i Divertidad.
L’objectiu de Fotobarrera és sensibilitzar, a través d’imatges, sobre les barreres arquitectòniques del territori
Les fotografies es poden fer arribar o per correu electrònic fotobarrerabergueda@gmail.com
o a través de l’Instagram i Twitter amb l´etiqueta #fotobarrera i mencionant @ccbergueda. També es podran publica r al Facebook ahttps://www.facebook.com/Concursfotobarrera2018/

Encara hi ha una quarta via per fer arribar les fotografies: per whatsapp al Consell Comarcal del Berguedà al 618180234.

El termini finalitza el diumenge 17 de juny. Cal que totes les fotos tinguin títol i s’especifiqui el lloc exacte on han estat fetes.

Díptic

English recipes

Some students from 1st ESO prepared some recipes. They cooked them at home and showed them in class with a short video. At the end, everybody could taste the delicious food.

Marta Pons guanyadora del premi Pissiganya de poesia

Marta Pons, de 1r d’ESO B,  ha estat la guanyadora a nivell de Catalunya del premi Pissiganya de poesia, convocat per Òmnium Cultural i que ha comptat amb més de 18.000 participants. El passat divendres 25 de maig es va celebrar la festa de lliurament de premis al Casinet d’Hostafrancs a Barcelona.

Felicitem efusivament la guanyadora i l’animem a continuar  escrivint poemes.

Enhorabona, Marta!

Marc Duarte finalista del Concurs Masterborsa

En Marc Duarte, alumne de 1r de bat, queda tercer finalista al concurs d’inversió a borsa Masterborsa.

Prop de 200 alumnes catalans han participat al projecte de borsa “Masterborsa”. És un projecte pedagògic que utilitza la metodologia de la gamificació per apropar els continguts dels mercats financers a l’alumnat. Tot aquest procés culmina amb un repte que consisteix en participar en un concurs d’inversió a borsa, relacionat amb l’Ibex-35.

Felicitem al Marc pels bons resultats obtinguts!