XERRADES 4 ESO VIOLÈNCIA DE GÈNERE

El divendres 10 de novembre vam cloure els tallers i xerrades programats des de l’Ajuntament de Berga i el Consell Comarcal relacionats amb tota la temàtica de la violència de gènere i la construcció de relacions igualitàries entre nois i noies. L’alumnat de 4t d’ESO va poder sentir de primera mà les experiències d’una noia que va patir maltractament  Prenent com a fil conductor unes fotografies fetes per ella mateixa, va narrar tot el dur procés que va patir i com va poder posar-hi punt i final.  Va posar èmfasi en la importància de les amistats per poder sortir del pou i també va recalcar que l’experiència la va enfortir i ara pot encara amb valentia tots els reptes de la seva vida. Volem recalcar la valentia de la noia per posar-se davant dels alumnes i explicar la seva experiència, perquè serveixi per prevenir i evitar que es repeteixi.

Sabeu qui era Hipàtia d’Alexandria?

Dins el projecte Science Girls, hem començat el curs buscant informació sobre les dones científiques que hi ha hagut en la història. Hipàtia es considera la precursora ja que és la primera dona que es va dedicar a la ciència de la qual hi ha documentació. Us animem a buscar més informació sobre el tema i al vestíbul de la primera planta hi teniu uns pòsters explicatius.

Ruta de les colònies – 3ESO

El dia 18 d’octubre els alumnes de 3r d’ESO van recórrer part de la ruta de les colònies industrials del Llobregat. Aquesta sortida està inclosa en les activitats de tutoria,

En aquest video podeu veure com es va desenvolupar la jornada.

TALLERS No violència 4 ESO

Les dues últimes setmanes l’alumnat de 4t d’ESO ha fet uns tallers per treballar les relacions igualitàries. S’inclouen en les activitats complementàries de la setena edició del concurs “Nosaltres també diem no a la violència” que preténconscienciar d’aquesta problemàtica social. Els nois i noies han reflexionat  sobre diversos conceptes i també han visualitzat com és una relació abusiva i una d’igualitària. Els tallers estat organitzats des de l’Ajuntament i el Consell Comarcal.

SORTIDA a Tarragona

Els alumnes de Clàssiques d’ESO i Batxillerat van fer una visita molt profitosa a les restes romanes Patrimoni de la Humanitat de Tarragona. Van poder passejar per la Pedrera del Mèdol, l’Aqüeducte de les Ferreres, l’Amfiteatre i l’Arc romà de Berà. També van poder veure les interessants peces romanes conservades al Museu Arqueològic i, per suposat, van poder gaudir del bon clima de la ciutat “ubi ver aeternum est”

Sortida tutoria Cicles Formatius

El passat 6 d’octubre els alumnes dels Cicles Formatius de Cures Auxiliars d’Infermeria i Atenció a Persones en Situació de Dependència van fer la sortida de tutoria. Va consistir en una caminada des de l’institut fins a la zona de Pedret: vàrem caminar per l’antiga via del tren fins al segon túnel i vàrem tornar per esmorzar a la zona del Pont de Pedret.

Ja et saps rentar bé les mans?

Ara que començaran les xerrades de La Marató de TV3 d’aquest any sobre les malalties infeccioses cal tenir en compte que una de les millors mesures preventives per evitar la propagació de microorganismes és fer un bon rentat de mans. Acostumeu-vos a fer-ho sempre abans de menjar i sempre que toqueu alguna cosa bruta o potencialment contaminada. Penseu que al llarg del dia toquem un munt de coses per tot arreu i si tenim les mans brutes propaguem microbis amb molta facilitat.
Us presentem un vídeo on la Loli (alumna de primer curs del Cicle Formatiu d’Atenció a Persones en Situació de Dependència) fa un rentat de mans higiènic tal com l’expliquem a classe. A veure si ho proveu!

Sortida Tutoria 1ESO a la Serra de Noet

Els alumnes de primer d’ESO han fet una sortida de tutoria a la Serra de Noet.
Allà han jugat a jocs preparats pels mateixos alumnes.
Alguns no havien estat mai a aquest indret de manera que també ha servit per fer coneixement del territori.

Sortida a Folgueroles

Els alumnes de batxillerat de literatura universal i de literatura catalana han realitzat una visita al poble natal del gran poeta Jacint Verdaguer. Han pogut conèixer la casa on va viure, passejar pels carrers que va trepitjar i sentir les seves poesies. Ah! I menjar “coca del mossèn”,  una coca deliciosa dedicada a l’insigne poeta.

Distinció de les PAU

Els alumnes de l’Institut Laia Albors Zumel i Ton Artigas Comaposada van rebre la Distinció de les PAU que s’atorga als alumnes que en la fase general van treure una nota superior o igual a 9.
Moltes felicitats!!

Comença el Campus Ítaca

El dia 6 de juliol va començar el Campus Ítaca a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els alumnes de tercer d’ESO que hi participen són la Sandra Díaz Freitas, la Lídia Caldera Lancho, l’Ariadna Palacios Hurtado, el Juan Pablo Cárdenas Alfaro i el Guillem Pont… Llegeix més»

Curs CIATE de dinamitzadors d’esport a l’escola 2017 – Tarragona

Del 26 de juny al 1 de juliol de 2017, 6 alumnes del nostre institut ha participat en el curs CIATE de dinamitzadors d’esport a l’escola. Els alumnes que han assistit a aquest curs són Núria Vancell, Núria Cunill, Clàudia Pastor, Albert Cardona, Gregori Canal i Ramon Artigas.

Esperem i desitgem que puguin posar en pràctica tot el que han après, ajudant a organitzar activitats esportives i lúdiques i engrescant la resta d’alumnes a participar.

Podeu veure un parell de videos del curs.

Video1 Curs CIATE 2017

Video2 Curs CIATE 2017

Altres 2 alumnes del centre també han participat en el CURS DE GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DE PETITES ENTITATS ESPORTIVES – 2017. Aquestes alumnes són Núria Solà i Judit Troya, que ambdues ja van fer el curs de dinamitzadors l’anterior convocatòria.