L’Aula d’Acollida

El centre preveu mesures específiques per tal que l’alumnat nouvingut es senti acollit i percebi el respecte envers la seva llengua i cultura.

L’aula d’acollida és un punt de referència i un marc de treball amb una constant interacció amb la dinàmica de la classe ordinària i del centre, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua.

El seguiment tutorial que acompanya l’alumne des de l’aula d’acollida,  contribueix a donar resposta a les necessitats personals, als progressos relacionals i als lingüístics, complementant el treball del grup classe al qual l’alumne està inscrit. L’objectiu prioritari és que l’alumne tingui una bona integració en el grup classe de bon començament.

La metodologia emprada a l’aula busca el tractament dels aprenentatges de manera globalitzada i facilita estratègies als alumnes que els aporti la possibilitat de progressar en les diferents àrees curriculars.

El tractament de la llengua es fa seguint El Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR). Per tant, un nivell A-0 correspondria a alumnes amb la necessitat de partir del coneixement de l’alfabet i els primers passos en la lectoescriptura. Els nivells A-1, A-2 correspondria als alumnes que treballen el mètode de forma sistemàtica, fins a assolir el nivell de les proves d’avaluació programades a l’espai LIC del Departament.