En l’Educació Secundària Obligatòria oferim:

• De primer a quart d’ESO
  • Atenció individualitzada i treball en petits grups
  • Programa d’orientació acadèmica i professional
  • Programa d’educació mediambiental, coeducació, salut, etc.

El currículum de l’ESO s’estructura en matèries comunes (que cursen tots els alumnes) i matèries optatives  (que els alumnes trien segons l’itinerari d’estudis que vulgui seguir).

La finalitat de l’ESO és proporcionar a tot l’alumnat una educació que li permeti assegurar un desenvolupament personal sòlid, adquirir les habilitats i les competències culturals i socials relatives a l’expressió i comprensió oral, a l’escriptura, al càlcul, a la resolució de problemes de la vida quotidiana, al rebuig de tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe, la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes, l’autonomia personal, la corresponsabilitat i la interdependència personal i la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científic, social i cultural, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya. Així mateix, ha de contribuir a desenvolupar les habilitats socials de treball i d’estudi amb autonomia i esperit crític, la sensibilitat artística, la creativitat i l’afectivitat de tots els nois i les noies.

Avaluació

L’avaluació del procés d’aprenentatge de l’alumnat d’ ESO és contínua. L’alumne/a que en finalitzar l’ESO hagi assolit les competències bàsiques i els objectius de l’etapa obtindrà el títol de graduat d’educació secundària obligatòria.

Opcions metodològiques

Des del curs 2006-2007 el centre ha potenciat el treball per competències, la línia pedagògica que estableix la Generalitat de Catalunya, la qual considera necessària la millora de les capacitats de les persones per poder actuar adequadament i amb eficàcia en la societat.

Paral·lelament, i en la mateixa línia, al centre s’han anat fent diversos projectes d’ABP.

S’implanta de forma progressiva i experimental  l’aprenentatge per competències i la transversalitat com a metodologia a L’Estatut, atenent a les línies impulsades pel Departament d’Ensenyament i al PE / PAC (2010-14) i a partir del DECRET 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria.

Així doncs, s’intenta potenciar tant el treball individual de l’alumne/a com el treball en grup, el treball per parelles, el treball per projectes, el treball interdisciplinari i totes aquelles activitats educatives que facilitin l’adquisició d’aprenentatges significatius i funcionals per part de l’alumnat.

La línia metodològica de l’institut potencia l’actuació dels equips docents, dels departaments didàctics, de l’equip de coordinació, etc., les decisions dels quals predominen sobre les individuals.

El tutor/a és una peça clau en el seguiment curricular i personal de l’alumnat. En aquest sentit, és fonamental la coordinació entre els diferents tutors/es al llarg de l’etapa

Material escolar

• No utilitzem llibres de text, sinó que tenim material digital propi elaborat pel professorat a partir del currículum del Departament d’Educació.
  • Adquisició de l’ordinador a 1r d’ESO, amb un servei de préstec per si hi ha alguna avaria. Aquestes són les característiques mínimes que us recomanem a l’hora de comprar un ordinador als alumnes:
        • Processador AMD A4-9125 , Intel Core i3-7020U o similar
        • Memòria RAM 4GB (preferible 8GB)
        • Disc dur 128 GB SSD (més petit però més ràpid que els tradicionals HD de 500GB)
        • Pantalla 15.6″
        • Connectivitat
        • LAN 10/100/1000
        • WiFi 802.11 ac
        • Càmera de portàtil
        • Micròfon
        • Bateria 3 cel·les ió de liti
        • Connexions
        • 1 x HDMI
        • 1 x Combo Audio
        • 2 x USB 3.1
        • 1 x USB 2.0
        • 1 x RJ45
  • L’alumnat rep una agenda i una carpeta classificadora a l’inici del curs.

Dades de contacte:

Coordinació pedagògica: David Vilaplana

Coord. 1rESO: Gema Díaz

Coord 2nESO: Susanna Gómez

Coord 3rESO: Alba Rosas

Coord 4tESO: Francesc Peinado

Psicopedagogues: Neus Galiana (1r cicle) i Sílvia Garcia (2n cicle i postobligatòria)