Experimentació matemàtica i científica – DIA 1

Hola a tothom,

Cada quinze dies, de 16h a 17h, totes i tots els alumnes de primària, ens trobem per fer experimentació matemàtica i científica. I en què consisteix això? Doncs els anem i anirem proposant reptes que tinguin a veure amb els àmbits matemàtics i científics.

En aquesta hora ens organitzem per grups heterogenis. A cada grup de 3/4 alumnes hi ha nenes i nens dels tres cicles que formen la primària. És a dir, un o dos de cicle inicial, un de cicle mitjà i un altre de cicle superior. Així, totes i tots els components s’han d’esforçar per entendre i superar el repte i, sobretot, ser capaços d’explicar com ho han fet i per què passa allò.

Avui els hem proposat que amb un full DIN A4, aconseguissin fer un quadrat.

Alguns ho han aconseguit ben ràpid i d’altres, han hagut de pensar diferents estratègies. Finalment, entre totes i tots ho hem aconseguit i hem trobat la manera 🙂

Us deixem un collage del dia d’avui.

P.D: Ah, i si voleu saber com aconseguir-ho només cal que els ho demaneu als vostres fills/es 🙂