Ed.Infantil: PROJECTE D’ESCOLA

Aquí  us deixem un petit resum de com va evolucionar el nostre projecte fins les vacances de Nadal.

Vam jugar a endevinar sons de diferents transports, i en vam encertar molts!

Com que la xerrada dels nens i nenes de Primària ens va deixar una mica perduts amb tantes paraules que desconeixíem, vam fer una nota a cicle superior per si ens ho podien tornar a explicar. Van tornar a venir per explicar-ho amb més calma i vam poder entendre una mica millor què és la contaminació.

Les mestres ens van fer una pregunta: Com venim a l’escola?

Per saber quants nens i nenes venim amb cada transport, fem un gràfic entre tots. I ens van adonar que hi ha transports amb els quals no podem venir a l’escola, que la majoria venim amb cotxe i pocs a peu o amb autobús.

Parlant sobre si ho fem bé o no, va sortir la idea de que contaminem per venir a l’escola. Així que ens  vam preguntar: Quins transports contaminen?

Com que som experts en classificacions, vam classificar els transports per si contaminen o no i ens va sorgir un dubte: el tren contamina? i el telefèric? Per solucionar-ho, vam fer una nota perquè les famílies ens ajudin a esbrinar-ho.

Gràcies a les famílies, vam descobrir que els trens d’abans, que funcionaven amb carbó, contaminaven més que els d’ara, que van amb electricitat. Els nous contaminen però poc. I hi ha moltes maneres de fer electricitat!

Volíem saber com venen els altres alumnes i mestres a l’escola, així els ho vam preguntar i vam fer petites gràfiques per a cada classe. Després de fer el recompte global vam veure que tots plegats fem força el mateix: la majoria venim amb cotxe a l’escola. I ja sabem que el cotxe contamina…

L’autobús també contamina, però parlant-ne ens vam adonar que a un autobús hi poden anar molts més nens i nenes que a un cotxe. Així, aquells que poden venir amb autobús contaminaran menys que si venen amb cotxe.

Per intentar contaminar menys entre tots, vam decidir fer uns cartells incentivant als nens i nenes, mestres i famílies a venir a l’escola caminant, amb bicicleta o amb patinet si viuen a prop de l’escola. Ja que aquells que viuen a altres pobles no poden fer-ho. Els vam penjar a les diferents classes i els hi vam explicar perquè ho havíem fet, i també en vam penjar un a la porta d’entrada a l’escola.

Esperem aconseguir el nostre objectiu. Ens hi ajudeu?