Ambients a Educació Infantil

En la nostra línia de projectes innovadors i de transformació educativa, treballem en diferents Ambients a l’Educació Infantil.

Aquesta metodologia promou l’aprenentatge autònom dels alumnes de diferents edats i nivells despertant la seva motivació i interès, afavorint el desenvolupament de les intel.ligències múltiples. L’ambient és un espai monogràfic dissenyat per a que sigui educatiu, on es pot descobrir, experimentar i aprendre des de l’interès i el gust a partir de materials estimulants.

Aquesta manera flexible de treballar respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se amb la finalitat de donar resposta als seus interessos i necessitats, com  respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els ambients d’aprenentatge pretenen:

  • Potenciar el llenguatge oral espontani i ampliar el vocabulari.
  • Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.
  • Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…
  • Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.
  • Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure.
  • Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions de forma espontània. 
  • Respectar a les persones i els materials.

Aquests són els diferents AMBIENTS que treballem a Educació Infantil:

– Ciència en Acció
– Atelier
– Teatre
– LLetres
– Matemàtic
– Espai de natura
– MusicArt
– Joc i moviment
– Joc Simbòlic en Llengua Anglesa

 

Aquí teniu un petit video dels diferents Ambients: