Preinscripció curs 2023-2024

El pròxim dia 6 de març comença el període de preinscripció a les escoles. En aquest article us deixem també tota la informació que podeu trobar a la barra dreta de la web de l’escola. Si teniu qualsevol dubte podeu enviar un correu electrònic a a8001731@xtec.cat i us respondrem tots els neguits que us vagin sorgint.

Preguntes freqüents de l’escola Poeta Foix

Informació general del centre. Web del Consorci d’Educació de Barcelona

INFORMA’T I PREPARA’T: documentació, dates, criteris

Situació d’aprenentatge: com podem estar millor a l’aula?

El grup de les flautes d’èmbol hem començat una nova situació d’aprenentatge (si vols saber què és una SA ho deixem al final de l’article explicat). Tot parteix del problema de què a l’aula hi ha molts moments amb molt soroll i a més hi ha infants que els hi molesta perquè es tapen les orelles. També hi ha dos infants que han estat intervinguts de les oïdes i és una realitat que compartim amb la resta del grup. D’aquí ens sorgeix la pregunta en referència al soroll de: com podem estar millor a l’aula?

És per això que després de fixar el nostre objectiu i pregunta, fem hipòtesis sobre els espais de l’escola i al carrer on pensem que hi ha molt soroll i poc soroll i investiguem amb un sonòmetre en diferents moments del dia. També coneixem l’oïda per dins i com funciona per sentir i escoltar. Finalment, veiem diferents maneres de mesurar el soroll, fins i tot descobrim la Micro:bit. Coma producte final, fem una roda per saber quin volum podem tenir per estar bé en cada moment del dia i espai de l’escola.

Les situacions d’aprenentatge tenen una estructura semblant als projectes o les unitats didàctiques, però tenen algunes diferències que fan que no sigui el mateix. Les situacions d’aprenentatge parteixen d’un canvi de decret que hem tingut a educació infantil (i educació bàsica) a partir del febrer de l’any passat. Una SA (situació d’aprenentatge) parteix d’un context proper a l’infant o de la seva quotidianitat, que fa que hagi de mobilitzar uns sabers (antics continguts) per tal de poder resoldre un repte o pregunta. Aquestes SA també tenen un producte final fruit de les diferents investigacions que s’han fet per respondre les preguntes o els objectius marcats.

BALLEM PER CARNESTOLTES

El passat dia 16 de febrer van tenir lloc els balls de carnestoltes per tal de celebrar aquesta festivitat i que ja són costum any rere any a la nostra escola.

La preparació d’aquesta activitat dins de la festa, es du a terme des de l’àrea d’Educació Física amb la Situació d’aprenentatge “Ballem per carnestoltes”, que és un procés emocionant que combina moviment, creativitat i diversió. L’alumnat participa en activitats que promouen la coordinació, l’equilibri i l’expressió corporal a través de diferents activitats lúdiques, rítmiques i danses, que fomenten la sociabilitat i la cooperació entre ells i elles, el que fa que l’Educació Física jugui un paper clau en el desenvolupament integral dels/les alumnes.

Com vau poder veure totes les persones assistents a la festa, l’alumnat ha treballat de valent per oferir el millor de cadascú per fer gaudir a tothom.

Pablo (Mestre Educació Física)

Carnestoltes

El passat divendres dia 9 de febrer vam celebrar el carnestoltes a l’escola, vam fer la rua interna pel centre acompanyats d’una batucada.  Els balls els hem posposat per aquest divendres dia 16 a les 15h. Us deixem aquí algunes fotos dels grups amb les disfresses amb la temàtica de música que aquest any és l’eix transversal de l’escola.

Robòtica amb Beebots

Els nens i nenes d’I 4 / I5 treballem la robòtica amb les beebots. Són uns robots amb forma d’abelles que les hem de programar perquè funcionin. Ho fem en grup petit. Ens permet iniciar-nos en la programació, ja que hem de reflexionar, anticipar, assajar i comprovar mitjançant l’experimentació els recorreguts del robot. Practiquem els conceptes espacials (dreta-esquerra, davant-darrere) i la lateralitat, així com la concentració i l’estratègia. Aprofitem aquest recurs per reforçar altres conceptes com la numeració, el reconeixement de lletres fent que la beebot vagi al lloc indicat. Ens agrada experimentar i compartir amb els companys/es les nostres idees. Aquí us deixem algunes fotos.