Apadriment lector

A l’escola duem a terme l’apadrinament lector amb tot l’alumnat de l’escola.

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per l’alumnat des de cinquè que fan de padrins de lectura i l’alumnat de primer de primària que fan de fillols, fins a tenir tots els cursos emparellats. El fet de ser padrí/na de lectura representa que l’alumne/a padrí/na adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol/a. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Donat que es duu a terme dins la mateixa franja horària per tot l’alumnat, els espais també són diversos i variats. Poden circular i cercar un lloc on estiguin còmodes per dur a terme l’activitat. Els mestres estem repartits per aquests espais, per si tenen qualsevol dubte i així podeResultat d'imatges de apadrinament lector a l'escolar-los acompanyar!

Què entenem per apadrinar? doncs, vol dir acompanyar, establir vincles, guiar i transmetre valors.

Recordem que l’aprenentatge entre iguals i l’aprenentatge de servei funciona, i aquesta activitat n’és una mostra…

La primera sessió, s’inicia amb el coneixement i tria del padrí/fillol, es fan preguntes sobre què els hi agrada, què llegeixen, quan ho fan… Una mica per conèixer-se millor!

Ens podreu trobar fent l’activitat els divendres a la tarda 😉

L’alumnat disposa d’un llibre que trien i que es troben a la biblioteca de l’escola.

Els objectius d’aquesta activitat són:

•  Llegir de forma expressiva, eficaç i millorar la comprensió lectora.
  • Desenvolupar l’hàbit lector.
  • Fomentar l’ús de la biblioteca del centre i de l’aula.
  • Participar de forma activa en la dinàmica del centre.
  • Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols )
  • Crear contexts significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.

Les capacitats que es desenvolupen són:

• Comunicació Lingüística
  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal
  • Aprendre a conviure

“L’escola educa a través dels missatges que transmet, però sobretot ho fa amb les pràctiques i les accions de tots els participants de la comunitat educativa…”