DIADA DE SANT JORDI 2017

Celebrem la diada de Sant Jordi amb l’escriptora Sílvia Romero. Entre dracs i amb imaginació i inventiva, aprenem tot “embastant” històries. I ara, l’escriurem i serem escriptors i escriptores?SANT jORDI sÍLCIA rOMERO

TIKTAALIK

Ja fa uns dies l’Arlet va preguntar:
– Però d’on han sortit els animals? Com s’han fet?
Uff, gran pregunta! Com que no és fàcil de contestar i estava clar que d’aquí podíem aprendre moltes coses, la vam deixar als… Llegeix més»

Club de lectura amb l ‘escriptora Meritxell Martí

“Emocionant, engrescador, aprendre parlant de llibres, sorprès, gràcies, interessant…”
Aquestes són les paraules amb que els nois i noies de 5è han resumit la trobada amb la Meritxell.
Aquest matí hem tingut la sort de parlar del llibre: Oliver Twist amb la Meritxell. Ella ha dinamitzat aquest… Llegeix més»

I DOS PROGRAMES MÉS DE RÀDIO!

I per fi tenim dos programes més de ràdio! Aquest cop us hem fet esperar una mica, així ens escoltareu amb més ganes!
Com ja sabeu, els nois i noies decidim quins temes ens interessen per fer el programa de ràdio. Aquest trimestre en vam fer… Llegeix més»

OBRIM FINESTRES

Alguna tarda anem a la biblioteca. Cada llibre és una finestra oberta al món. I cadascú les obre a la seva manera: mirant molta estona el mateix llibre i sense perdre’s cap detall, provant de treure l’entrellat del que diuen les lletres, canviant… Llegeix més»

DESPERTANT NOUS INTERROGANTS, EMOCIONS, OPINIONS…

“El material reciclat ens permet fer art, té doble vida”

” Treballant amb equip he pogut construir unes ulleres que sol no hagués pogut”

“Fent les ulleres ens adonem que allò que imaginàvem (esboç) no sempre surt bé.”
(Nens i nenes del grup de mitjans)

“No em podia imaginar… Llegeix més»

TERTÚLIA

unnamed-2La primera i única tertúlia d’aquest curs va sert tot un èxit. Una estona de reflexions de les pròpies experiències. El llenguatge i la comunicació dels infants més petits ens va portar a la comunicació dels més grans. Com aprenen els bebés a parlar, l’ampliació del vocabulari, la importància de parlar bé als petits, de les repeticions, les rimes i cantarelles, les metàfores i els infants, la importància de tenir un boin model de parla i més reflexions que ens van ajudar a mantenir una conversa agradable i fins i tot riure a cor què vols. Gràcies a tots i totes per la vostra assistència.

Us deixo amb una situació familiar que ens va explicar l’Anna:

• Filla, vine a seure a la taula – diu el pare.

La nena seu físicament sobre la taula i al cap d’una estona, quan la complexitat de la situació fa que la nena tiri un got d’aigua sobre la taula, el pare li diu:

• Mira què has fet, què fas asseguda sobre la taula?
  • Pare, tu m’has dit abans que vingui a seure a la taula.

Vàrem riure molt amb aquesta situació i ens va fer reflexionar per entendre que a vegades els nens no comprenen les metàfores i fan exactament el que diuen els adults.

ARRENCA LA SETMANA CULTURAL amb en Bernat Rios

La xerrada d’en Bernat  Rios no ens ha deixat indiferents: Què fa que una persona sigui voluntària? Que et fa decidir marxar a un lloc com un camp de refugiats? Què t’emportes?

En Bernat ha arribat a l’escola a les 10 hores del matí, de seguida ens hem posat a escoltar-lo, el grup de 4 t, 5è i 6è han quedat captivats, mirades fixes i escolta atenta, de seguida  hem olorat que les paraules d’en Bernat no ens deixarien indiferents:

“Al món hi ha molta gent, ens agrupem…  viure amb comunitat em genera una responsabilitat… Si aprenem no ens enganyen…”

Moltes gràcies, Bernat, per contribuir que l’escola, un dia més, sigui la VIDA!

“Aquell que té el privilegi de saber té l’obligació d’actuar” A. Einstein

PROJECTE SOLIDARI, DE COSTAT, UN PROJECTE DE POBLE

Divendres, dia 3 de març, es va fer la presentació, a la Casa de Cultura, del projecte escolar solidari amb Gàmbia, DE COSTAT. Tot un èxit de participació. Els nois i noies de sisè que varen ser els encarregats de presentar el projecte ho van fer increïble. Estaven emocionats i varen posar tot el seu esforç per aconseguir un acte que impregni al poble. UN PROJECTE SOLIDARI DE POBLE. Gràcies per l’assistència de totes les persones que ens varen acompanyar.presentacio-poble

TEATRE: L’EVOLUCIÓ DEL PLANETA TERRA

fotorcreatedEls nens i nenes de la classe de 1r portem molt temps investigant, llegint llibres, fent experiments, maquetes…. per poder respondre la nostra pregunta de com es va crear la Terra? Un cop sabíem la resposta estàvem tant emocionats que volíem compartir el nostre descobriment amb molta gent, així que entre tots vam decidir que la millor manera era fer una petita representació de tot allò après fins al moment. Aquí teniu el link del vídeo pels que no vau poder venir a l’estrena!

Ara ens cal seguir per trobar resposta a: COM VA APARÈIXER LA PRIMERA PERSONA A LA TERRA?

EDUCACIÓ I CREATIVITAT

Us deixem amb un vídeo molt bonic sobre la necessitat de que l’educació i la creativitat vagin de la mà, tal i com predica Ken Robinson.
Al vídeo no li calen paraules per expressar com els infants necessiten desenvolupar la seva creativitat i riquesa interna per… Llegeix més»

ENTREGUEM LA PANERA DE L’AMPA !!

El passat dia 31 de Desembre, vàrem entregar la panera, feta gràcies a totes les famílies que vareu participar, el número de la casella guanyadora de la llumineta coincidia amb el tres números últims del sorteig de La Grossa de Nadal, 09.260
Moltes felicitats senyora Isabel
Recordeu… Llegeix més»

MARATÓ TV3

Us anunciem que de la venda de productes fets pels nens de l’escola  per a la Marató de TV3, hem recollit 222,70 €.
Moltes gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració.