Pares i mares delegats de classe

Definició

Els delegats i delegades de curs són pares, mares i tutors legals que s’ofereixen de forma voluntària a fer aquesta funció durant almenys un curs escolar i tenint en compte el què es relaciona a continuació.

Aquesta designació es fa a l’inici de curs en la reunió general de nivell, o durant el curs, en cas que hi hagi una baixa. Normalment s’escullen dos delegats per a cadascuna de les classes del nivell. Els delegats de curs representen la totalitat de les famílies de la classe i no intervenen en temes de caire personal dels alumnes i/o dels seus pares.

Tampoc els correspon intervenir en qüestions pedagògiques, les quals corresponen als professionals de l’educació, que són els mestres, i que en tot cas seran tractades en Consell Escolar o per altres vies si s’escau.

1. Afavorir la comunicació entre pares, mares i tutors legals i l’escola.
  2. Aconseguir el màxim de representació i participació dels pares, mares i tutors legals en el funcionament de l’escola.

Funcions

1. Motivar als pares, mares i tutors legals del seu curs amb la finalitat de millorar la seva participació a l’escola i integrar-los en la dinàmica del centre (reunions, festes, comissions, xerrades de pares,…).
  2. Mantenir informat al seu grup-classe, en base a tot allò que es determini des d’un òrgan competent (Consell Escolar, AMPA, Claustre, òrgans del centre,…).
  3. Col·laborar en la mesura del possible, en les activitats tan si són proposades pel mestre, com si ho són pels pares, mares i tutors legals (AMPA).
  4. Col·laborar estretament amb els pares i mares de la Junta de l’AMPA en tots aquells afers que es decideixi duu a terme en el pla del curs, acordant la fórmula de participació que millor s’adapti a la realització de cadascú.
  5. Ajudar a integrar les famílies nouvingudes a l’escola.
  6. Assistir a les reunions de delegats pares, mares i tutors legals que es convoquin i traspassar la informació a la resta de famílies.

Aquesta informació la podreu trobar al document de l’escola Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC).

Reunió de Delegats Pares i Mares i Tutors o Tutores (novembre 2016)

Actes de reunions

A continuació hi ha les actes de totes les reunions que hem fet:

Acta 1. Reunió 05/12/2016