Àrea de llengües

L’escola ha treballat aquests darrers anys en implementar una metodologia activa per a l’aprenentatge de les llengües: català, castellà i anglès.

racons2

S’han deixat d’utilitzar progressivament els llibres de text i estem treballant amb materials propis, atractius i motivadors per a l’alumnat i adaptats a les seves necessitats. Tots els grups tenen una hora de desdoblament a la setmana de català on es treballa específicament l’escriptura de diferents tipologies textuals.  També es fa treball per racons, on es practiquen i s’assimilen aspectes d’ortografia, lèxic…

racons1angles1

L’alumnat s’introdueix progressivament en l’aprenentatge de les diferents llengües, tenint en compte les característiques evolutives dels infants, prioritzant el treball en grups i desdoblament, i les activitats significatives on la llengua és instrument de comunicació:

I-3 i I-4: immersió lingüística en català.

I-5: introducció de l’anglès.

1r: introducció del castellà.

La introducció progressiva de les diferents llengües ens permet consolidar-les millor, i l’efectivitat d’aquest mètode ve avalada pels bons resultats que obtenen els nostres alumnes en les proves de competències bàsiques respecte a la mitjana de Catalunya, especialment en llengua anglesa.