Acció tutorial

Un dels pilars de la nostra feina és conèixer bé cadascun dels infants de l’escola i acompanyar-los en els seus aprenentatges, tant acadèmics com socials.  En la distribució horària es vetlla per tal que el/la tutor/a passi el màxim de temps amb el seu alumnat per establir un vincle.

Es dedica una estona setmanal de l’horari a fer tutoria i orientació.  La tutoria grupal és un espai de temps en què es treballen aspectes d’educació emocional, relacions grupals, valors i convivència.  La programació de tutoria intenta donar a l’alumnat eines per a gestionar les emocions, resoldre conflictes…

Setmanalment, també, es disposa d’una hora que anomenem “orientació”.  En aquesta sessió la tutora disposa d’un temps per atendre individualment o en petit grup als alumnes, i treballar-hi aquells aspectes que siguin necessaris: es dona un espai als nens i a les nenes on puguin parlar amb el/la tutor/a amb confiança, i es poden reforçar hàbits d’autonomia o de treball, donar pautes, ajudar a gestionar algun conflicte… Darrerament hem inaugurat l’espai “escolta’m”, que és un espai acollidor, segur i de confiança on es fan aquestes trobades.

Es vetlla perquè el centre esdevingui un entorn segur i agradable, que contribueixi al benestar de tots els infants.  També té cura d’aquest aspecte la coordinadora COCOBE (coeducació, convivència i benestar de l’alumnat), que proposa diverses accions transversals al llarg del curs.