Projecte d’innovació en noves tecnologies

classe infor

L’escola desenvolupa una estratègia digital de centre (EDC) que orienta les actuacions destinades a desenvolupar la competència digital tan necessària en el món actual.  S’aprèn de i amb les noves tecnologies, que són una eina al nostre abast per recollir i seleccionar informació, entendre el món que ens envolta, treballar col·laborativament i produir treballs. A part de l’aula d’informàtica, a les aules es treballa amb tauletes digitals, netbooks i portàtils, en funció de l’objectiu de l’activitat.

tauletes1 p3

En un món on tot canvia ràpidament i on és indispensable “aprendre a aprendre”, vetllem per tal que l’ús de recursos tecnològics s’integri en les activitats de l’aula, de forma que siguin facilitadors de coneixement i l’alumnat els faci servir com a eina d’aprenentatge.

Entre els cursos 2019 i 2022, l’escola va presentar el projecte d’innovació en noves tecnologies “Comunicació digital: avancem!”.  El projecte va ser validat de forma positiva pel Departament d’Educació, reconeixent la qualitat de les propostes, i actualment estem desenvolupant la seva continuïtat.  En aquest projecte ens focalitzem en treballar amb l’alumnat les possibilitats de les noves tecnologies:

a. per a comunicar (ja sigui notícies, continguts, expressió artística…)

b. les potencialitats de la robòtica educativa.  D’una banda, és un mitjà motivador per a treballar aspectes com la resolució de problemes, la lògica, el pensament computacional…  De l’altra, considerem que en la societat actual es fa imprescindible tenir un mínim coneixement de com funciona la programació (“o programes, o et programen”).

Des del curs 15-16 tota l’escola participa en experiències de robòtica.

Robòtica 15-16   //  Robòtica 16-17

beebots