Un altre premi a un projecte de l’escola

Estem molt contents de comunicar-vos que:

El jurat del Premi Manuel Bartolomé Cossío, promogut per la Sociedad Española para el estudio del patrimonio histórico – educativo (SEPHE), ha atorgat el premi 2014 a la Xarxa d’Escoles Històriques de Barcelona (XEHB) que, com a grup de treball coordinat pel Centre de Recerca del Patrimoni (CEPAP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), treballa per la promoció i reconeixement del patrimoni històric educatiu d’aquelles escoles i instituts que van iniciar la seva tasca a finals del segle XIX o principis del segle XX. La xarxa, formada per professionals del camp de l’educació, promou els propis centres escolars com a recursos didàctics en sí mateixos i reclama el seu reconeixement, estudi i conservació pel bé de la societat i de l’alumnat, la majoria d’origen molt divers.

L’escola forma part d’aquesta Xarxa des de la seva creació. La Xarxa està formada per cinc escoles i tres instituts de la ciutat de Barcelona. Es tracta de centres públics creats abans de 1939, que en molts casos vam formar part de Patronat Escolar de Barcelona i que hem fet de l’estudi del patrimoni de l’escola una eina imprescindible per al coneixement de la nostra història més propera.

Els alumnes de 6è aprofundeixen, des de fa ja tres cursos, en fets històrics del segle XX a partir de la consulta de materials i documents que hi ha a l’escola, de la realització d’entrevistes a exalumnes, de l’anàlisi de fotografies i plànols antics, a la vegada que aprenen tècniques de recerca i manipulació de material d’arxiu.

L’acte de lliurament del premi tindrà lloc el proper 23 d’octubre a Madrid.