Concert de Corrandes: Improvisem cançons!

img-20170307-wa0008

El dimarts dia 7, després d’uns mesos entrenant-nos, els alumnes de 5è hem agafat el metro i hem baixat a la parada “Fontana” per anar fins al C.A.T (Centre Artesà Tradicionàrius), al barri de Gràcia.

Ens hem trobat amb 4 escoles més i junts, hem fet un concert de Corrandes. Ah, que no saps què són? Doncs són cançons improvisades al moment amb melodies pactades. Ens diuen un tema i hem de construir mentalment el següent:

• Una quarteta (4 versos)
  • Cada vers ha de ser heptasil·làbic (7 síl·labes comptant fins a la tònica).
  • Ha de rimar el 2n vers amb el 4t.

Tot això el més ràpid possible (uns 20 segons per pensar-ho!!!).

Per a presentar-nos hem cantat “Carolino” i han pujat 3 companys de la nostra escola. Després, per a improvisar hem fet “Nyacres” juntament amb els improvisadors de les altres escoles i hem fet 3 proves:

1. Fer un corranda a partir d’una frase feta o una dita.
  2. Fer una corranda a partir d’un objecte sorpresa.
  3. El joc “Mar i Muntanya”, que consisteix en defensar una opinió que et toca. El tema que ha sortit és: Carnestoltes.

La majoria compartim que ens hem sentit molt i molt nerviosos al principi, el cor ens anava rapidíssim. Després, a mida que hem anat improvisant ens hem anat calmant i ens hem sentit molt bé.

Ha estat una experiència molt emocionant i la podrem compartir amb vosaltres al juny, dins la cloenda Tàndem. T’atreviràs a intentar-ho?

Alumnes de 5è