Camins escolars

cartell camins DEFVota les propostes de l’escola!!

Els Camins Escolars (CE) són els circuits que recorreran cada dia els/les infants i joves per anar a l’escola; a peu, en patinet, en bicicleta,acompanyats per familiars, companys/es, .. Camins per parlar, escoltar i per crear complicitats, camins plens de vida, o sigui…. els camins per fer amb amics i amigues. Hem de poder crear aquests espais de confiança que permetin que de mica en mica els nostres fills i filles vagin assolint cotes d’autonomia, assolint responsabilitats i els ajudi a créixer. I aquests mateixos camins, han de ser també carrils segurs per anar en bicicleta de punta a punta del poble. Alhora, que volem que esdevingui de cara els nous ciutadans, un punt de consciència mediambiental. Perquè ja no es tracta d’etiquetes o ideologies, ara és una realitat de la que no poden quedar espais de dubte ni és temps de mirar cap a una altra banda. La preservació del planeta ja ha començat a ser una necessitat molt real, especialment per les properes generacions, justament a les que ens adrecem. Es tracta de “humanitzar” més els carrers, limitant la velocitat dels vehicles, deixant les cantonades lliures d’obstacles visuals, amb una senyalització específica pels petits ciutadans, amb una senyalització molt marcada a les cruïlles amb els carrers perpendiculars, i amb intervencions més destacades a les cruïlles amb les carreteres i carrers de trànsit elevat.

18700303_1273380239444268_273024003195731192_n

Material descarregable: