Llegim en parella

El programa Llegim en parella és un programa de tutoria entre iguals per a la millora de la competència lectora que, a l’Escola i a casa, duem a terme amb els alumnes de 3r i 5è.

Aquest programa, impulsat per Grup de Recerca d’Aprenentatge entre Iguals (GRAI) de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB),es basa en la construcció de parelles de lectura on un membre fa de tutor, i aprén perquè ensenyar és una bona manera d’aprendre, i un tutorat, que aprén perquè té un mestre per ell sol i rep una ajuda ajustada en tot moment.

A l’escola, la tutoria entre iguals l’estructurem de manera que un alumne de 5è és el tutor d’un alumne de 3r, que són els tutorats.

A casa, el programa és converteix en una tutoria familiar que desenvolupa el programa exactament igual que a l’escola però on la persona adulta fa de tutor i l’alumne fa de tutorat.

Les sessions de treball estan altament estructurades a partir d’un gull d’activitats i un seguit de passos pels quals ha de passar la parella.

Aquí us deixem un video que explica el projecte, i per si teniu algun dubte, també podeu visitar la pàgina del GRAI.