Descobrint històries

Aquest any, la biblioteca de la nostra escola Collaso i Gil ha estat un element clau per moltes de les activitats que s’han preparat… perquè han estat acompanyades d’un motiu temàtic molt important: els contes dels germans Grimm, com podeu veure (per exemple) a les fotos de la rua del Carnestoltes que ja estan penjades al nostre web!  😀

Ja sabem, per tant, que la biblioteca és un element molt important per les escoles! El que no sé si sabeu és que els germans Grimm, abans de començar a recopilar històries i fundar bona part de la filologia alemanya, treballaven a una biblioteca? A més, també van ser professors! Quina passada! Nosaltres també tenim una biblioteca a la nostra escola i molts professors! Això significa que també podríem fer la feina principal dels germans Grimm: recopilar històries!

No ens ho hem pensat dos cops i hem fet de periodistes per l’escola, com el nostre amic Tintín! D’aquesta manera, hem aconseguit recopilar les històries que més els hi agraden als nens i nenes d’aquesta súper escola amb la intenció de crear un catàleg amb aquelles narracions que sempre se’ns quedaran gravades al nostre cor perquè ens han configurat, ens configuren i ens configuraran la nostra personalitat… Tal i com van fer els germans Grimm: configurar la literatura alemanya que va acabar transcendint a la identitat de tots els seus habitants, així com la resta del planeta Terra! Mireu si aquests contes s’han fet coneguts que fins i tot han arribat a la nostra biblioteca! Quin viatge!

Amb això ja sabem, doncs, que els contes dels germans Grimm també formen part de la nostra cultura, tot hi haver nascut a un país molt llunyà! El que encara no sabeu són els contes que avui formen ja part de la cultura dels nens i nenes de l’escola Collaso i Gil, a part de les històries dels germans Grimm! No patiu, el nostre treball “Grimm”, el de recopilar els relats, ha estat un èxit rotund i a continuació us podem mostrar un llistat d’aquelles històries que més es consulten a la nostra biblioteca.  🙂

Als nens i nenes de primer i segon els hi agrada molt els llibres d’animals i els contes d’en Teo. Ens han dit que en Teo és com ells, perquè va a l’escola, a la piscina, a la biblioteca, a jugar al parc… tot com els nens i nenes de l’escola Collaso i Gil! Heu vist com mola aquesta escola? Podem fer la feina dels germans Grimm, apendre com en Teo… però espereu que encara en falta saber què llegeixen els nens i nenes de cicle mitjà i superior!

Als nens i nenes de tercer i quart els hi agrada molt el llibre El Grúfal, un conte que també s’ha treballat a la classe amb els professors!

El protagonista d’aquest conte és un monstre, però als nens i nenes de la nostra escola no els hi fa por aquest monstre! Són súper valents!

Les que també són molt valentes són les nenes de tercer i quart que ens han confessat que gaudeixen molt dels contes de por! CONTES DE POR! I mireu si són valentes que ens han explicat que elles prefereixen els contes on les princeses es salven elles mateixes com la història Disney de Rapunzel! Tot i que no hem d’oblidar que a la història dels germans Grimm també és Rapunzel la que salva al príncep! Sí, sí, heu llegit bé! Hi ha dos històries diferents de Rapunzel, noies!! Aprofiteu per passar per la biblioteca per agafar el llibre o la pel·lícula!

Finalment, els nens i nenes de cinquè i sisè ens han explicat que ells prefereixen històries més elaborades com les d’aventures. No obstant, no simpatitzen tant amb els relats policíacs. Amb el que sempre gaudeixen són amb els còmics! Ens han confessat que els hi agraden molt les històries de Mortadel·lo i Filemó, Astèrix i Obèlix, Goku, Naruto… i… no us ho perdeu… Tintín! També els hi agraden les històries de Tintín!!!! Llavors, segur que us agrada tot aquest text que acabeu de llegir ara mateix!!