Trobada de ZER 2019

Aquest any hem realitzat la trobada anual de la ZER a La Serra d’Almos.

L’escola Josep Riba s’ha encarregat d’organitzar una jornada molt i molt interessant que tenia com eix central Roma.

Tant bon punt les quatre escoles ens hem trobat al teatre, l’Alcaldessa de la vila i la directora de l’escola ens han donat la benvinguda i hem esmorzat plegats abans de començar la intensa jornada que teníem pel davant.

Tot seguit ens hem dividit en grups i hem anat seguint un mapa que ens portava per diferents indrets del poble per realitzar tot un seguit de proves i jocs que havíem de superar.

A la Bolera hem jugat al tres en ratlla i hem fet carreres de quadrigues.

Al Teatre hem fet un bingo amb números romans i hem construït un arc de triomf força complicat.

A l’ajuntament hem fet de pilars d’un aqüeducte per intentar conduir aigua d’un punt a un altre. També hem tingut que demostrar els nostres coneixements sobre els deus de l’època.

Els equips es mostraven força animats i competitius.

Els nens i nenes d’infantil han tingut que treballar, també en equips dins i fora de l’escola.

En acabar les proves, hem trobat la frase secreta que havíem de descobrir.

Després hem anat a dinar i la Rosa, la directora de l’escola de l’any passat, ens ha explicat una meravellosa llegenda romana.

El punt àlgid de la diada ha continuat amb una desfilada de tropes romanes. Ens hem vestit per l’ocasió i hem voltat la vila al so de tambors i trompes romanes. Molts pares dels alumnes de les quatre escoles ens han acompanyat en aquesta curiosa i uniformada marxa.

No deixeu de veure el vídeo de tota la tropa en l’àlbum de fotos de la trobada.

Per acabar la jornada, hem repartit els recordatoris de la trobada. Com cada any, el més petit i el més gran de cada escola han pujat a recollir-los.

I ja s’ha acabat.  Voldríem esplaiar-nos més però, si no hi heu estat, millor feu una ullada a totes les fotos i vídeos que podeu trobar en aquest enllaç.