ORIENTACIONS PSICOMOTRICITAT I E. FÍSICA (1r i 2n)

Hola a tothom!

Com a conseqüència de l’estat d’alarma us informo que continuaré utilitzant  la web de l’escola per a estar en contacte amb vosaltres (alumnes i famílies), i des d’aquí oferir-vos orientacions per continuar amb el procés d’ensenyament.

La Psicomotricitat fa referència a la consciència i control del cos, tant del cap, tronc i les extremitats (psicomotricitat grossa), com de les mans i dels dits (psicomotricitat fina).

Gràcies a la pràctica de les habilitats psicomotrius, som capaços de tenir una imatge corporal pròpia i controlar el nostre cos, interactuant amb les persones i amb el món que ens envolta.

En aquesta etapa de confinament a casa, existeixen un ampli ventall d’exercicis que podeu fer des de casa que ajudaran a l’estimació psicomotriu, tan imprescindible en el desenvolupament dels vostres fills i filles.

Us proposo diferents i senzilles activitats que podeu dur a la pràctica en aquests dies d’una manera lúdica. Ho podeu fer acompanyats d’un/a germà/na major o dels vostres pares/mares, així realitzareu activitat física saludable en família.

JOCS SIMBÒLICS I REGLATS

Com a activitat per activar el sistema cardiorrespiratori podeu dur a terme algun dels jocs simbòlics reglats que hem executat durant el curs a les sessions de psicomotricitat, com per exemple:

1. 1, 2, 3 pica paret,
  2. El llop i les ovelles
  3. Llop, quin hora és?
  4. L’ós dormilegues
  5. El despertador
  6. Mamà, mamà tinc gana!
  7. La xarranca
  8. Saltar el riu

COORDINACIÓ ÒCUL-MANUAL

Per a la coordinació de les mans es pot utilitzar diferents tipus de pilotes per realitzar exercicis com: estrènyer, botar, encistellar en un cub, llançar-la enlaire, llançar-la enlaire i empomar-la, llançar-la enlaire fer una palmada i empomar-la sense caure a terra, etc.

Altra opció pot ser improvisar unes birles amb ampolles de plàstic, per així practicar llançaments de precisió.

També podeu sentar-vos amb les cames obertes i llançar-vos una pilota per terra entre dues o més persones.

COORDINACIÓ ÒCUL-PÈDICA

Per treballar la part inferior del cos, es poden plantejar exercicis com: saltar amb els peus junts com els conillets, a peu coix, alternant un peu i l’altre, caminar de puntetes, de talons, d’esquenes, a càmera lenta, etc.

Pujar les escales dels vostres edificis i deixar de banda l’ascensor sempre serà una bona activitat. Podeu pujar les escales com a gatets, amb els peus junts, de dos en dos escalons, cap a darrere…

A més, podeu realitzar passades amb una pilota o jugar a bitlles llançant la pilota amb els peus.

COORDINACIÓ DE L’ESQUEMA CORPORAL

Fer circuits al saló o el passadís de casa és una molt bona opció.

Podeu posar fulls de periòdic per terra i que vagin saltant de full en full, podeu utilitzar les cadires per fer un pont o fer-les servir per pujar i baixar d’elles, desplaçar-se com a gossets per baix la taula, moure’s com un cuquet passant per baix de les cadires, posar obstacles com coixins o caixes de cartró que hem d’esquivar. Qualsevol espai buit es pot convertir en una cursa de serps que s’arrosseguen per terra. També podeu practicar la tombarella o rodar com una croqueta per damunt d’una manta estesa a terra.

O, qui no ha somiat mai en construir una cabanya?

Poseu-li imaginació al circuit i amb una bona història us convertireu en els exploradors més valents de la casa.

BALLS I CORREOGRAFIES

Ballar i cantar és una activitat física molt saludable i divertida que ens ajuda a desenvolupar el nostre cos de forma global i, a més a més, inundarà la casa de bon rotllo i alegria.

Existeixen multitud de vídeos que us ajudaran a moure’s i fer un poc d’exercici amb els/les petits/es. Aquí deixo uns exemples:

Ànim, ENTRE TOTS/ES PODEM!

Una forta abraçada.