MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Dimecres 16 de desembre, com ja ve sent una tradició, els nens i nenes de l’escola Jardí van muntar la paradeta de Santa Llúcia a la plaça Major de Verdú. Va quedar una paradeta molt ben engalanada amb totes les manualitats que s’havien fet a l’escola i les típiques ponsèties, flor de Nadal. Aquest cop, les manualitats, es van fer per classes, respectant els grups bombolla!
Va fer un dia fantàstic amb solet i bona temperatura, això va facilitar l’èxit de la paradeta doncs, GAIREBÉ VAM EXHAURIR LES EXISTÈNCIES!
Estem molt contents contentes d’haver pogut dur a terme aquesta activitat i no perdre les tradicions de l’escola.
Aquest any Cicle Mitjà de l’Escola Jardí de Verdú ha participat a “El Meu Primer Festival”: https://primerfestivaldecine.com/ca
Un festival que ha donat l’oportunitat de descobrir un cinema singular, inèdit i d’arreu del món.
A més, ens ha ensenyat a com valorar el cinema des de la perspectiva critica i, no obstant, en què ens hem de fixar: amb el guió, la música, el so, la il·luminació, l’edició, el muntatge, etc.
Com a cloenda del festival ens han demanat que féssim una vídeo-crítica dels curtmetratges que hem visualitzat i tanmateix posar en pràctica tot el que hem après.
A continuació, podeu veure les nostres vídeo-crítiques:
Benvolgudes famílies:
Ja han passat molts dies des de l’inici de curs i hem fet moltes activitats i us en volem explicar algunes.
Nosaltres som la classe de P1 i P2 i junt amb els nostres companys/es de P3, P4 i P5 som la classe dels Gegants i les Gegantes. Un altre dia ja us explicarem les activitats que fem per treballar aquest projecte del nom de la classe, però ara us volem explicar algunes activitats que hem fet relacionades amb la tardor .
Per treballar la tardor hem experimentat amb diferents materials (observar caragols, joc heurístic, recollir fulles i premsar-les, esmicolar-les, fer un collage…) i hem utilitzat diferents tècniques plàstiques (estampar amb la mà, taps de suro, branques de pi….), també hem practicat el traç lliure a les pissarres magnètiques, la coordinació oculo-manual…
Esperem que us agradi el tastet de fotos que us hem preparat de les activitats que hem anat fent aquests primers mesos de curs.
I ara ja estem fent les activitats de Nadal, ja us ho explicarem.
Cuideu-vos molt!!
Els petitons de l’escola.
A les escoles de Guimerà i Ciutadilla hem fet una unitat didàctica de raquetes: hem practicat bàdminton i amb raquetes de plàstic i fusta.
Hem començat fent jocs per familiaritzar-nos amb diferents tipus de raquetes, volants i pilotes. Hem fet exercicis individuals, amb parelles i amb grups. Després de practicar molt, hem acabat els últims dies fent partits.
Al principi ens ha costat una mica però, amb la pràctica i les ganes de superar-nos cada dia, hem millorat molt!
Durant aquest primer trimestre hem estat treballant l’estació de l’any en la que ens trobem: la tardor!
Després de fer una pluja d’idees sobre quins aspectes els hi agradaria conèixer de la tardor, vam decidir investigar diverses qüestions, com ara:
Totes aquestes curiositats les hem anat desenvolupant durant aquests dies, hem fet moltes coses: buscar informació als llibres, veure vídeos, fer classificacions (del color de les fulles i dels fruits de la tardor), crear composicions amb elements naturals, hem après una dita de la tardor, hem experimentat amb els fruits que van portar els nens/es a l’escola, hem escrit paraules a la pissarra digital. També ens ho hem passat genial fent cargols i bolets de plastilina i jugant a les caixes sensorials amb elements de la tardor!
A Guimerà ens encanta l’hora del conte! Després de cada conte parlem dels personatges que hi intervenen, l’opinió que tenim sobre com es comporten… Un dels contes que més ens ha agradat és Per quatre petites cantonades de no res de Jérome Ruillier on hem ajudat a les rodones a trobar una solució perquè el petit quadrat pugui entrar a la casa gran. També hem gaudit amb Monstre Rosa d’Olga de Dios, el qual ens ha ajudat a adonar-nos que tots som diferents i que junts podem compartir estones molt divertides! El conte de La talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap de Wolf Eribruch ens va fer riure molt! La talpeta està intrigada per saber de quin animal és la caca que té sobre el cap! Amb el conte El punt de Peter Reynolds vam confiar amb la Vashti i la vam animar a pintar! Us animeu a llegir-los?