MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Durant uns dies les alumnes i els alumnes de cicle mitjà hem estat preparant una GRAN SORPRESA per la LAURA I EN JOAN.
Fa uns dies ens van venir a fer un taller sobre “Ciència i tecnologia dels aliments” i ens va encantar el que ens van explicar. Nosaltres, que tenim el llibre relacionat amb aquest taller: “Treuen tot el suc de la recerca”, hem volgut llegir-lo a ràdio.

Estem convençuts que quan LA LAURA I EN JOAN ho escoltin els hi encantarà!
(PART 1)
(PART 2)
(PART 3)
(PART 4)
Aquests dies, les nenes i nens de cicle mitjà, estem participant a EL MEU PRIMER FESTIVAL DE CINEMA.
Es un festival que se celebra cada any però, a causa de la situació excepcional, aquest curs es du a terme en format en línia.
Amb aquest festival aprenem tot de coses molt interessants del cinema: quan va començar, com eren els primers cinemes, com ha anat evolucionant,..
L’objectiu final és convertir-nos en bons crítics de cinema i valorar una sèrie de curts tenint en compte tot el que anem aprenent.
Avui hem treballat el doblatge i per fer-ho ens hem posat a la seva pell i hem fet de dobladors i dobladores d’imatges.
Voleu veure el resultat? No us ho perdeu, nosaltres hem rigut molt!
El dimecres 18 de novembre els alumnes de l’Escola de Guimerà vam visitar el molí d’oli Olis Cal Jan. Quan vam arribar ens van rebre la Mònica i la Mariona. Elles ens van explicar com converteixen les olives en oli: Primer una màquina separa les fulles de les olives. Després pesen les olives en una balança. Després es xafen en un molí de pedra i la massa obtinguda es va col·locant en uns cofins de niló que es van apilant. Llavors es posa en una premsa per premsar la massa i extreure l’oli. Finalment es separa l’oli de l’aigua per decantació en uns dipòsits.
Moltes gràcies per ensenyar-nos el molí Mònica i Mariona!
Olis Cal Jan ha fet ressò de la nostra visita al seu Instagram:
Com cada any, vam celebrar la castanyada a l’escola. Com a tot arreu, va ser una castanyada atípica, diferent, però no menys esperada.
Al matí tots els grups bombolla vam fer tallers de manualitats relacionats amb la festa.
A la tarda, com cada any, ens va visitar la castanyera però aquest cop s’havia deixat les castanyes… fins i tot en això és un any atípic! Tot i això no ens vam poder estar de cantar i ballar i fer gresca!
Mireu que bé ens ho vam passar!
Els alumnes d’infantil hem aprofitat els últims regals que ens ofereix la tardor per parlar sobre un dels aliments dels cavalls i també de les persones: el blat de moro!
Per fer-ho hem partit d’una instal·lació amb restes de blat de moro, farina i gots de… Llegeix més»
Aquesta tarda hem pogut deixar el balcó de l’escola ben bonic, gràcies a les plantes que ens han regalat el Roger i la seva mare, la Fina.
Són 4 Ciclàmens, unes flors molt boniques de tardor i dos plantes aromàtiques que fan molt bona olor, una és menta amb olor a xocolata (ens ha encantat a tots!) i l’altra és romaní.
Moltes gràcies Fina! Les cuidarem amb molt d’amor!
Els i les alumnes de Ciutadilla.