LA TARDOR A VERDÚ

MOLTES CANÇONS, DITES I POEMES DE LA TARDOR ENS DIUEN QUE ÉS L’ÈPOCA DE CAURE LES FULLES DELS ARBRES. AQUESTA TARDOR HA COSTAT UNA MICA QUE ELS ARBRES ES PINTESSIN DE GROC, MARRÓ,… DELS COLORS DE LA TARDOR. FINALMENT EL FRED VA ARRIBANT I ELS ARBRES HAN COMENÇAT A QUEDAR-SE SENSE FULLES.

A LA NOSTRA ESCOLA, ELS MÉS MENUTS, SEGUIM AMB MOLTA IL.LUSIÓ AQUESTA ÈPOCA DE L’ANY DONCS, ELS NOSTRES PATIS ES CONVERTEIXEN EN CATIFES DE TONALITATS TÍPIQUES D’AQUESTA ESTACIÓ DE L’ANY.

EL DIJOUS PASSAT, A L’HORA DE TALLERS, VAM SER ELS ENCARREGATS/DES DE RECOLLIR LES FULLES DEL PATI I POSAR-LES AL CONTENIDOR DE LA MATÈRIA ORGÀNICA. COM SOM MOLT TREBALLADORS/ES HO VAM FER D’ALLÒ MÉS BÉ. EL DIVENDRES VAM DECIDIR FER EL MATEIX AL PATI DE BAIX.

QUAN JA TENIEM FETA LA PILA DE FULLES PER RECOLLIR, UNA COMPANYA VA TENIR UNA BONA PENSADA: JUGAR AMB LES FULLES! ENS HO VAM PASSAR D’ALLÒ MÉS BÉ!

US DEIXEM UNA PETITA MOSTRA DEL QUE VAN SER DOS MATINS DIVERTITS DE TARDOR.

AH! I TAMBÉ VAM FER ENTRE TOTS/ES UNA MANDALA GEGANT.

ESPEREM QUE US AGRADIN!

Aparell digestiu

Els nens i nenes de cicle inicial, al llarg d’aquest trimestre, hem estat treballant el cos humà.

Hem après que tenim ossos, músculs, òrgans i aparells que ens ajuden a funcionar.

Avui hem fet un experiment per poder veure com funciona el nostre aparell digestiu. Hem pogut experimentar i observar tot el procés des que l’aliment entra per la boca fins que l’expulsem per l’anus.

No sabíem que el menjar feia tants passos dins el nostre cos!

Aquí us deixem unes quantes fotos perquè pugueu aprendre tant com nosaltres!

Collim olives a Ciutadilla

Divendres al matí els infants de Ciutadilla vam anar a collir olives.

Vam caminar una bona estona fins que ens vam trobar amb la Laura, la mare del Llorenç, que ens va acompanyar a un tros molt gran ple d’oliveres.

Allí ens esperava el Carles, el pare del Llorenç, amb una màquina enorme que utilitza per collir les olives. La màquina rodeja l’olivera, l’agafa amb un braç, es desplega com un paraigües i es posa a vibrar fent caure les olives dins el paraigües. Només cauen les olives més fosques, que són les més madures.

Un cop recollides les olives, es carreguen a una carreta i es porten al molí, on en faran un oli boníssim!

Ja tenim ganes d’anar a veure com transformen les olives amb oli.

Moltes gràcies Laura i Carles, ens va encantar la sortida!

Cliqueu a la foto per veure més fotos d’aquell dia.

KAHOOT LINGÜÍSTIC

S’apropa el final de trimestre i això vol dir que hem anat aprenent moltes coses. Des de l’àmbit lingüístic hem fet un Kahoot per demostrar tot el que hem après! Hem hagut de respondre preguntes sobre les parts d’una carta, sobre la formació d’oracions, sobre normes d’ortografia,…
Ens ho hem passat molt bé i ens hem adonat que hem treballat i après molt!
Mireu:

CERAMISTES DE CARRER

Els nens i nenes de cicle inicial de Verdú som la classe dels CERAMISTES DE CARRER. Això vol dir que al llarg del curs anirem estudiant i aprenent coses de les ceràmiques del nostre poble, i creieu-nos que hi ha moltes!
L’altre dia vam sortir per Verdú a la recerca de les ceràmiques que podem trobar per les parets i les vam anar fotografiant. Hem trobat veritables meravelles, ceràmiques molt boniques que decoren i fan encara més bonics els carrers del nostre poble, murals de les botigues, números de les cases, noms dels carrers,…
Mireu quines ceràmiques més maques hem trobat: