La Laura i en Joan ens ensenyen astronomia

Avui la Laura i el Joan han vingut a l’Escola Ramon Perelló de Vilagrassa per a dur a terme una activitat a cicle mitjà i superior entorn del conte La Laura i en Joan en una recerca molt espacial.

Ens han explicat el camí que han seguit, des de que van començar a ser redactors d’un diari escolar a cicle mitjà, després van fer entrevistes a diferents científics i perquè tots els nens/es poguessin saber moltes coses de la ciència els van proposar fer uns contes en què ells serien els protagonistes.

Hem après que és un luxímetre, un aparell per mesurar la llum, hem pogut veure altres estrelles i hem vist que el sol és molt petit comparat amb les altres!

Tot seguit ens han explicat que antigament coneixien el calendari mirant al cel les constel·lacions dels signes del zodíac i així es situaven en el mes de l’any.

Per acabar cadascú ha dibuixat la seva constel·lació en un trosset de cartolina i les hem enganxat totes en un mural formant un cel comú.

Ens ha agradat molt l’activitat!