MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Aquest any, la setmana cultural va estar dedicada al projecte Natura Km0, amb relació de l’espai que l’escola ha apadrinat ( La font de Santa Magdalena). Es va fer un seguit d’activitats relacionades i pensades per treballar, enriquir i cuidar aquest espai.
Vam iniciar la setmana amb la visita de dos membres de l’antiga «associació d’amics de la la font de Santa Magdalena» , el Manel i la Anna Maria, on ens van explicar la història i origen de la font i del poble de Verdú.
L’escola va poder gaudir d’una activitat per a conscienciar-nos de cuidar el nostre entorn i treballar l’ODS 13 «Acció climàtica», gràcies al kit correcull.
Amb la participació i col·laboració de l’Ajuntament , va ser possible fer una plantada d’arbres i flors per a donar vida al nostre espai, ser conscients i a la vegada treballar l’ODS 15 «Vida Terrestre».
Vam gaudir molt de la setmana i de totes les activitats realitzades.
A continuació, podreu veure totes les fotos d’aquests dies.
El dimarts 13 de febrer es va celebrar el dia mundial de la ràdio i coincidint que també es celebra els cent anys de ràdio a Catalunya, volem compartir amb vosaltres el treball que anem fent a l’escola de Ciutadilla.
Nosaltres gravem gairebé setmanalment diferents programes, sobre notícies, esports, el temps, recomanacions de llibres i pel·lícules, informacions d’escola, aniversaris, entre altres coses. Ho enviem directament a les famílies i a vegades a la gent del poble, per tant, ens serveix com a via de comunicació entre escola i comunitat.
A la ZER Guicivervi fa anys que apostem pel treball de la ràdio. Amb aquest es potencia l’expressió oral, s’aprèn a buscar i contrastar informació, a expressar-se correctament, es treballa l’atenció i la memòria i moltes coses més! I a més… ens encanta!
A continuació podeu escoltar els programes de ràdio que hem gravat els i les alumnes de 2n, 4t i 5è. Des del setembre fins el 5 de febrer.
Aquí podreu escoltar els programes que han gravat l’alumnat d’i3, i4, i5 i 1r. Des del setembre fins avui:
Esperem que us hagin agradat. Més endavant us en compartirem més!
Fins aviat.
Aquest matí l’alumnat de CM i CS de Ciutadilla ens hem trobat amb l’alumnat de CM de Vilagrassa a Tàrrega, per visitar l’ajuntament i veure l’exposició MNACTEC bus.
Els de Ciutadilla hem quedat a les 9h a Tàrrega i mentre esperàvem els companys i companyes de Vilagrassa, que venien caminant, hem estat jugant al parc de la Tassa!
A les 10h l’alcaldessa de Tàrrega Alba Pijuan ens ha rebut per explicar-nos el funcionament de l’Ajuntament. Ens ha sorprès quan ens ha dit que a l’Ajuntament de Tàrrega hi treballen unes 260 persones! Contant policies locals, la brigada, mestres de l’escola de música i de les Llars, entre altres. Asseguts a la sala de plens hem escoltat com es distribueixen i quines tasques hi ha dins l’ajuntament. Cadascú té el seu paper i estan repartits en les diferents instal·lacions. Després hem tingut temps per fer-li preguntes a l’alcaldessa i per veure el seu despatx, ple d’art local.
Ens ha agradat molt i ens ha semblat molt interessant! Gràcies!
Per acabar la sortida, hem anat a veure l’exposició del MNACTEC Bus on, a partir de diferents pantalles interactives, hem reflexionat sobre el passat, el present i el futur. Pensant amb com volem que sigui el nostre futur, però sobretot amb què podem fer ara per cuidar el nostre planeta.
Hem tornat als nostres respectius pobles amb transport públic.
Podeu veure fotografies clicant a la imatge:
La setmana del 5 al 9 de febrer a l’Escola Jardí hem celebrat una de les festes més divertides, acolorides i esbojarrades de tot l’any, el Carnestoltes!
Per tal d’assegurar aquest caliu de festa i xerinola durant tota la setmana, l’alumnat de cicle superior van preparar unes consignes divertidíssimes i, com a bons minyons i minyones que som, tothom ha complert de la manera més sorprenent, original i acurada possible. Quin tip de riure ens hem fet cada matí en trobar-nos i veure’ns la fila que fèiem!
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
El dijous va ser el dia en què la festa va esclatar! Totes i tots seguint a la carrossa que havíem dissenyat i muntat durant la setmana; disfressades d’animals, superheroïnes, princeses, esportistes, bombers, reines, personatges de dibuixos o contes, fades, ballarins, etc. Vam «envair» amb molta marxa i ganes de passar-ho d’allò més bé els carrers del nostre poble amb una rua que va tindre com a punts destacats la visita a les residències, la desfilada amb ball a la plaça Major i l’acompanyament de familiars i curiosos que passejaven pel carrer o ens animaven des dels balcons. Vam acabar esgotats amb tanta ballaruga, però… Que bé ens ho vam passar!
Fixeu-vos com n’ha estat d’esbojarrada aquesta setmana, que gràcies, l’esperada i estimada pluja, vam poder celebrar el primer divendres gras de la història! Fent unes truites boníssimes acompanyades amb el tradicional pa amb tomàquet i menjant-les amb la millor de les companyies!
Aquesta setmana a Ciutadilla, hem fet força festa i xerinola celebrant el Carnaval!
Seguint les consignes de la Toltes, cada dia ens hem vestit de manera ben original! Mitjons diferents, una peça de roba en un lloc on no tocava, pentinats originals… i la veritat és que ens ha encantat trobar-nos cada matí i veure les idees divertides que hem tingut!
Divendres passat l’alumnat de la classe dels petits van fer TOCA-TOCA de Carnestoltes amb safates sensorials i s’ho van passar d’allò més bé! Dilluns a la tarda, tots i totes vam fer tallers amb jocs de taula i també amb polseres, pintant-nos les ungles (que ens encanta) i maquillatge de cara! Vam marxar cap a casa ben engalanats!
Ahir dijous vam anar a Tàrrega a veure la Toltes, juntament amb els i les companyes de l’escola de Vilagrassa! Allí vam compartir amb les escoles de Tàrrega una estona molt divertida i emocionant, ballant amb la Toltes i fent ganyotes al Gris. Després, ja que érem a Tàrrega, vam aprofitar per anar a dinar a Sant Eloi i acabar de passar un dia rodó.
Avui finalment, hem vingut disfressats del que volíem i hem passat un matí distret amb desfilades, balls, jocs i pintant màscares. La pluja no ens ha impedit passar-ho d’allò més bé. A la tarda hem fet una desfilada de Bee bots, acroesport i construccions. Per acabar, uns balls a fora el pati amb les famílies!!
Ens ho hem passat genial!
Podeu veure fotografies i vídeos clicant a la imatge. Bon cap de setmana!
Avui dilluns, 5 de febrer, la Laura i en Joan ens han visitat i els alumnes de cicle mitjà i cicle superior hem pogut gaudir de l’activitat de contacontes sobre el poblat iber, amb activitats vivencials i manipulatives i on tots ens hem convertit en investigadors i investigadores.
Hem descobert que, fa molt temps hi havia diferents poblats arreu de Catalunya, i hem observat i manipulat objectes que feien servir en aquella època.
Ha estat una activitat divertida on hem pogut endinsar-nos i viatjar en el temps!
A continuació podreu veure les activitats que hem fet amb ells.