Certamen de lectura en veu alta

Avui els alumnes de cicle mitjà i superior de Ciutadilla, Verdú i Vilagrassa han participat al XXè Certamen de lectura en veu alta celebrat al teatre Ateneu de Tàrrega.

Dels grumets vermells hi han participat el Lluc de Ciutadilla, el Hani de Verdú i la Carla S. de Vilagrassa i dels grumets verds el Jan, el Joan i la Queralt.

Tot i que no hem estat escollits finalistes ens han obsequiat amb un diploma i un llibre que, de ben segur, aviat obriran per conèixer la història que s’hi amaga.

Ha estat una experiència molt enriquidora, tots els centres participants hem pogut gaudir d’un matí de bona lectura i molt entusiasme per la literatura amb l’alumnat de la comarca de l’Urgell.

Us animem a continuar llegint per poder viure moltes aventures i fer créixer la imaginació!

Moltes gràcies a tothom que ho ha fet possible!

LA ROBÒTICA A LES AULES

A les hores de robòtica tant a infantil com a primària, estem adoptant una aproximació pràctica i divertida per introduir els nostres alumnes al món fascinant de la programació, utilitzant eines educatives innovadores: Bee-Bots, Tale-Bot i la placa micro:bit.

Per una banda, l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial gaudeixen de l’aprenentatge fent ús del Bee-Bot i del Tale-Bot. El Bee-Bot és un petit robot amb forma d’abella que captiva la imaginació dels nostres estudiants. Mitjançant botons senzills, els alumnes programen moviments específics, com avançar, retrocedir, girar a l’esquerra o a la dreta. La Tale-Bot és similar a la Bee-Bot, tot i que et permet gravar la veu i reproduir-la, també t’explica històries i té cançons incorporades.

Per altra banda, l’alumnat de cicle mitjà i superior en tenir més desenvolupades les habilitats de programació ja poden fer ús d’un recurs tecnològic més avançat, com ho és la placa micro:bit. Aquesta està composta per una pantalla LED, sensors de moviments i té la capacitat de connectar-se per Bluetooth. Això ens permet crear projectes propis i jocs interactius.

Emprar aquests recursos tecnològics a l’aula, no només fomenta l’aprenentatge de la programació, sinó que també és una oportunitat pels alumnes de ser creadors i innovadors. D’aquesta manera, poden desenvolupar habilitats de resolució de problemes i de pensament computacional.

A la ZER Guicivervi fusionem la diversió amb el coneixement, preparant a l’alumnat per un futur innovador.

 

Visita de ZER dels alumnes d’Educació Infantil al Tot Circ a les Feixes!

Els nens i nenes d’educació infantil de la ZER Guicivervi hem visitat l’emblemàtic Tot Circ a les Feixes. Quan hem arribat hem gaudit del fantàstic entorn natural ambientat amb elements del circ: una carpa gegant, caravanes precioses, vagons de tren… Un espai molt bonic on les primeres flors de primavera li donaven una màgia especial!

Abans de començar la nostra aventura hem esmorzat per agafar forces! I quan ja hem estat tots llestos… hem gaudit de l’espectacle de circ amb el pallasso “Tastacirc” i els seus malabars, equilibris, acrobàcies, humor i participació del públic. La nostra mestra Marta ha fet un número espectacular amb galledes! I alguns dels nostres infants també han sigut protagonistes en directe de la màgia del pallasso “Tastacirc“. Ens hem fet un bon tip de riure! Fins i tot hem vist un parell de números amb foc! Hem al·lucinat!

Després d’aquest gran espectacle, ens hem dividit en dos grups i hem començat a participar en els tallers de circ! Hem pogut provar el trapezi, la maroma d’equilibris, les xanques de mà i de peu, els hola-hops gegants, els rodets d’equilibri, els monocicles i rodetes, els saltabrinques, els minitramps i malabars de tota mena (diàbolos, bitlles, plats xinesos, pals de l’infern, catifes voladores…). Fins i tot ens hem pintat de pallassos i ens hem disfressat amb uns barrets maquíssims!

Finalment, hem acabat el matí fent un dinar de germanor i jugant una estoneta per aquest entorn tan bonic!

Fins a la pròxima aventura!

https://photos.app.goo.gl/LPwqxgjzJ6vHU8R5A

 

ENS VISITA L’AUTOBÚS DE L’MNATEC A VERDÚ

Divendres, 16 de febrer, ens ha visitat l’autobús de l’MNATEC al poble de Verdú

L’alumnat de primària de l’escola Jardí, hem anat a veure l’exposició del MNACTEC Bus. Primer, ens han explicat totes les activitats i jocs que podíem fer a partir de diferents pantalles interactives per reflexionar sobre el passat, el present i el futur.

 FOTOS BUS MNATEC A VERDÚ

Carnestoltes a Vilagrassa

Aquesta setmana hem celebrat una festa que ens encanta, el Carnestoltes! i ens hem preparat per gaudir de la festa tot seguit les consignes de la Toltes!! Dilluns hem portat un mitjó de cada color; dimarts, hem portat una peça de roba on no toca i  dimecres ens hem ficat un pentinat molt divertit… I…dijous al matí  hem anat a Tàrrega a la festa de la Toltes, hem agafat l’autocar i hem anat a veure  l’espectacle de la Toltes juntament amb l’escola de Ciutadilla, portàvem totes les consignes de la setmana i hem ballat moltíssim amb les cançons de la Toltes i el Gris tot fent el poca-soltes!

Per acabar la setmana, divendres al matí tots els infants han vingut venir disfressats del que volien i hem organitzat l’esmorzar de dijous gras: els nens/es de Cicle Mitjà i Superior han fet truites i els nens/es de Cicle Inicial i Educació Infantil han sucat pa i un cop teníem tot l’esmorzar preparat  hem  esmorzat tots junts al menjador de l’escola.

Després hem fet tallers de lliure circulació i a la tarda vam fer la Rua de Carnestoltes amb el nostre Rei Carnestoltes que era superanimat! Vam reunir-nos amb les famílies fora de l’escola i ens estava esperant un remolc per fer la rua pel poble amb música, vam voltar per uns carrers tots junts fent molta xerinola fins a arribar al local social. Allí els nostres alumnes ens van animar amb uns balls que havien preparat per classes i per acabar l’AFA ens va convidar a coca i xocolata.

Ha estat una setmana molt entretinguda i ens ho hem passat d’allò més bé!