Sortida al Parlament i al Museu Picasso Cicle Superior

Aquest dimarts tot l’alumnat de cicle superior de la ZER, vam anar d’excursió a Barcelona. Quan vam arribar vam anar a esmorzar per agafar forces per la visita que ens esperava al Museu Picasso. Dins el museu ens vam separar en 2 grups. Per parelles els alumnes portaven un recull de diferents quadres que havien d’identificar i trobar al Museu. Vam poder veure la diversitat d’estils de l’autor i ens va agradar molt, però se’ns va fer curta la visita, ens hauríem quedat molta més estona contemplant les obres. Prèviament, havíem estat treballant l’autor a l’aula i vam poder veure obres que havíem treballat a l’aula també.

En sortir del museu, vam anar cap al Parlament i pel camí vam travessar el parc de la Ciutadella on ens haguéssim quedat una bona estona passejant, però no teníem temps, així que directes cap al Parlament. Allà ja ens esperava la guia, que ens va ensenyar el parlament i ens va fer una gran explicació del funcionament del Parlament, les seves parts i una mica de la seva història i evolució com a edifici. La major part de l’explicació ens la va fer a la sala de plens asseguts a les cadires que normalment ocupa la premsa. Vam quedar meravellats de la immensitat de la sala, les columnes, les làmpades immenses, les cadires dels diputats, de la sala en general. Després també vam poder veure la Sala Rosa i la Sala Grisa, també conegudes com les sales dels passos perduts, l’espai on els diputats fan tertúlia en les seves estones de descans entre reunió i reunió. Vam poder baixar per l’escala d’honor per on baixen els diputats també. Va ser molt interessant poder veure en directe tot el que ja havíem après setmanes abans a l’escola a les hores de medi, a més de la gran explicació que ens van fer allà.

Ja era hora d’anar a dinar i vam sortir del Parlament per anar a dinar al parc de la Ciutadella on després de dinar, vam poder esbargir-nos una estona curta, però suficient, abans de pujar a l’autocar per tornar cap a casa.

Va ser un dia molt cultural on vam poder gaudir de diferents espais plens d’història i aventures.