Dia de la Pau – (30/01/2020) – ESCOLA JARDÍ DE VERDÚ

El Dia Escolar de la No violència i la Pau se celebra cada 30 de gener, en commemoració de l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi. El va impulsar el 1964 l’educador, poeta i pacifista mallorquí Llorenç Vidal.

L’escola, les dos ultimes hores del matí, ha deixat de banda les seves feines habituals per dedicar la jornada a fer activitats relacionades amb la pau. Però no hem volgut que aquest sigui un dia més de paraules, dibuixos, fotos i cançons que acabem oblidant. Hem desitjat que la pau sigui una sensació viva en les nostres activitats diàries. I això serà possible si aconseguim ser competents en la pau, és a dir, si sabem generar-la en el batec del dia a dia.

Aquestes son algunes de les activitats que hem celebrat tots junts:

• Hem pintat i dibuixat uns coloms en símbol de la pau.
  • Hem escrit unes paraules relacionades amb la pau dins del nostre colom.
  • Hem recitat un per un aquestes paraules pel micròfon.
  • Hem penjat aquest colom en un mural gegant.
  • Hem cantat la cançó “somiem tots junts” ja que la seva lletra propulsa tot el que significa pau.

Ha estat un matí diferent on hem gaudit d’activitats, germanor i un ambient festiu però relaxat.