3r i últim dia de les colònies CDA Valls d’Àneu CM-CS 2026

Últim dia de les colònies, quina llàstima amb lo bé que ens ho hem passat.

Aquest matí hem anat a esmorzar i després ens han vingut a buscar la Neus, la Marta i avui ha vingut l’Estel per marxar cap al bosc del Gerdar. Hem agafat un autocar i al cap de 25 minuts ja hem arribat. Davant nostre hi havia un bosc d’avets molt grans i alts. Hem començat a endinsar-nos dins els bosc i la veritat que semblava que estàvem en un bosc encantat, que en qualsevol moment podia sortir un follet o un minairó.

Dins de l’avetosa ens han explicat les característiques d’aquest arbre. Hem après a mesurar els anys de l’arbre, contant els pisos de fulles o fent un forat amb una barrina al tronc i contant els anells.

Hem vist la cambra de fototrampeig que tenen instal·lada per poder estudiar diferents animals del parc i per veure si algun os passa per allà. Ens han explicat com s’aparellen els ossos, com els van reintroduïr al Pirineu, el creixement al llarg dels anys i vam veure vídeos d’una cambra de fototrampeig.

Ens ha encantat aquesta excursió, hem après molt sobre l’ecosistema de l’avetosa del Gerdar, sobre l’os bru i també hem pogut veure i sentir les mallerengues volant damunt nostre.

Fins aquí les nostre colònies als Pirineus.

2n dia del CDA Valls d’ÀNEU CM-CS 2026

Avui, segon dia de les nostres colònies a Esterri, ens hem aixecat al matí, ens hem vestit i cap a esmorzar, per agafar forces pel dia que se’ns presentava.

Cap a les 9:30 la Neus, la Cristina i la Marta ens han vingut a buscar a l’hotel i hem marxat cap al parc Nacional d’Aigüestortes amb uns taxis de 7-9 places que ens han deixat al llac de Sant Maurici. Un cop allà, ens hem dividit en 3 grups i cada grup ha anat amb una de les docents del camp d’aprenentatge. Hem començat a observar el nostre entorn i hem pogut veure diferents rastres d’animals, com excrements de llebre, de daina, de guineu, de porc senglar. També hem vist muntanyetes que fan els talps i pinyes rossegades per esquirols. Hem tingut la sort de veure un esquirol molt a prop nostre i una daina molt a prop també. També ens han explicat les diferents roques que formen les muntanyes del parc, formades per roques metamòrfiques i roques magmàtiques com és el granit.

En un punt del trajecte hem pogut observar la muntanya dels Encantats i ens han explicat la història del seu nom. Ens ha agradat molt, sabeu per què es diu així? Doncs la llegenda explica que 2 caçadors van ser castigats i per tant petrificats a dalt de la muntanya quan van decidir anar a caçar isards el dia de la festa de Sant Maurici. Com que no van anar a la missa que es feia, van ser castigats.

Hem seguit el camí i ens han explicat la formació dels Pirineus amb 2 versions, la versió científica i la versió de la mitologia grega. Han estat molt interessants les 2 explicacions. Hem seguit caminant fins a la cascada de Ratera.

Quan ja començàvem a fer el camí de tornada al llac, ens ha començat a caure una pedra petita, per sort tots teníem a punt les capelines i els impermeables. Al cap de 15 minuts ha parat i ha sortit el sol, hem arribat a baix i hem dinat gaudint del sol.

A la tarda quan hem tornat a l’hotel hem fet una gimcana pel poble d’Esterri i a la nit hem fet discoteca a l’hotel. Ha estat un dia molt intens amb moltes activitats, natura, pau i alegria.

1r dia de camp d’aprenentatge a les Valls d’Àneu CM i CS 2026

Avui hem sortit al matí dels nostre 4 pobles, per anar a Esterri d’Àneu. Hem parat a esmorzar i estirar les cames a la Pobla de Segur, on hem pogut jugar una estona. Després hem seguit el viatge fins a Esterri d’Àneu.

Hem anat a l’hotel, hem deixat les motxilles i maletes i hem anat a jugar al camp de futbol. Hem dinat a la terrassa i cap a les 15:00 ens han vingut a buscar la Neus, la Marta i la Cristina del CDA de les Valls d’Àneu per iniciar l’activitat d’orientació. Ens hem dividit en 3 grups i hem començat la ruta. Ens ha plogut, ha sortit el sol i ens ho hem passat molt bé tot aprenent.

Quan hem acabat l’activitat, hem tornat a l’hotel, hem fet una estona de temps lliure, dutxes i cap a sopar.

A l’acabar de sopar, ja ens estaven esperant la Montse i el Francesc per fer l’activitat de nit. Ens hem separat en 2 grups i hem fet un joc de nit, després hem mirat les estrelles, que la veritat és, que es veien molt i molt bé.

Ha estat un dia intens i ple d’emocions. Demà ens llevarem ben aviat per anar a passar el dia al parc Nacional d’Aigüestortes.

FOTOS: https://photos.app.goo.gl/aHL3UhDyUC8pMB8Z6