Biodiversitat i canvi climàtic als Pirineus

Els/les alumnes de l’escola, el passat divendres dia 22 d’octubre, convidats per en David Gimeno, vam anar a veure una exposició que portava per títol “EL CANVI CLIMÀTIC ALS PIRINEUS” a la Llar de Gent Gran de Tortellà.

Vam poder aprendre i observar el que en David ens anava explicant durant la visita que va ser per grups classe.

L’exposició “SOSPYR” explica  a través de 10 plafons il·lustrats, alguns dels efectes del canvi climàtic als Pirineus.

La Vall del Llierca  i l’Alta Garrotxa en formem part d’aquesta serralada que va des del Mediterrani fins el Cantàbric.

En David Gimeno, i segons el nivell dels alumnes,  ens ha fet una explicació sobre què era el canvi climàtic i com influencia al nostre planeta i en especial quins efectes nocius té als Pirineus.

Mitjançant uns plafons amb dibuixos ens ha anat explicant què passa a cada part dels Pirineus i quins efectes perjudicials té el canvi climàtic sobre els animals i les plantes, des de la part alta dels Pirineus fins a la costa.

Ens ha parlat de com la perdiu blanca si no hi ha neu no es podrà camuflar del trencalòs i per tant serà devorada i extingida, de com les granotes roges no es podran reproduir en els llacs ja que l’aigua cada vegada és més calenta, de com el mussol pirinenc cada vegada té més calor a l’estiu i ha de buscar llocs més frescos per viure, de com els banyarriquer del faig va desapareixent  ja que els arbres on viuen, els faigs, moren a falta d’aigua, també de com cada vegada les truites de riu han de pujar més amunt del riu per trobar l’aigua ben freda i poder pondre els seus ous, o com els gats salvatges cada vegada viuen més intranquils i ja no són tan salvatges i finalment com les tortugues mediterrànies tenen greus problemes per viure degut als nombrosos incendis que hi ha a la costa.

Finalment ens ha fet fer una reflexió de com nosaltres podem posar el nostre gra de sorra per evitar tots aquests efectes: consumir menys, anar en bicicleta, reciclar, reutilitzar, consumir productes de proximitat, no malgastar aigua…

Ha estat una exposició molt interessant i molt ben explicada.

Tant alumnes com el  professorat hem gaudit molt.
Per veure les fotos prem aquí.