V ENGLISH DAY COMARCAL IN LA SENTIU

Els divendres 6 i 20 d’octubre es va celebrar el . English Day comarcal a la població de La Sentiu de Sió. La iniciativa, impulsada pel Grup de Treball de Teachers d’Escoles Rurals de La Noguera i subvencionada econòmicament pel Consell Comarcal, va reunir més de 400 alumnes i 40 mestres de 19 poblacions de la comarca repartits en dos divendres: el dia 6 l’alumnat de CM i el dia 20 el de CS.

El dia va estar ple d’activitats amb l’anglès com a llengua vehicular. Durant el matí dels dos dies, es va oferir l’obra de teatre “Treasure Island” a la sala Polivalent de La Sentiu, representada per actors nadius de la Companyia IPA Productions i amb participació a l’escenari d’alumnes voluntaris. Després de dinar, va ser l’hora d’iniciar la gimcana in English “Pirates, all aboard!”, de temàtica de pirates, amb controls repartits per tota la població dinamitzats pels propis teachers. Els grups d’alumnes i mestres barrejats de diferents escoles havien de passar proves, jocs, històries, ballar… i aconseguir les claus per obtenir el codi dels candaus que obrien el cofre del tresor pirata. La cloenda va ser de tornada tothom a l’escola, amb el codi aconseguit, obertura del tresor, regal i foto final de la jornada.

L’objectiu principal de l’English Day és la millora de la competència lingüística en aquesta llengua estrangera d’una forma lúdica i engrescadora fora de les aules, però, alhora, també es fomenta la convivència d’infants i mestres de les diferents escoles rurals de la comarca així com, també, la descoberta i coneixença del poble on cada curs se celebra aquesta jornada (es canvia cada any de poble).

PHOTOS ENGLISH DAY CM:  https://drive.google.com/drive/folders/12ZGY-9mVr1LfT73-p30yhJzMRJzrgjfG?usp=drive_link

PHOTOS ENGLISH DAY CS: https://drive.google.com/drive/folders/1hw-XdEIJCkTuBqhkwg1ZSahK41TPD_7e?usp=drive_link