Història de la nostra ZER

La ZER El Jonc es va fundar el curs 1996-97, i estava formada per quatre escoles: L’escola La Ràpita, l’Escola de Sant Llorenç de Montgai, l’Escola de Camarasa i finalment l’Escola de Vallfogona de Balaguer, la qual va esdevenir la seu administrativa. L’elecció del seu nom guardava i guarda relació amb la planta que creix prop del riu Segre, el qual  passa per aquestes poblacions.

No va ser però fins al 13 d’octubre del 1997 que es va publicar al DOGC nº 2494 la creació de la ZER El Jonc de manera oficial. Aquell mateix any, el qual s’iniciava el curs 1997/98, es va tancar l’escola de Sant Llorenç de Montgai per manca d’alumnes.

Anys més tard i també per manca d’alumnat va haver de tancar l’Escola Àngel Guimerà de La Ràpita (el curs 2002-03), quedant soles les escoles Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer i l’Escola de Camarasa durant 2 cursos (2003-04 i 2004-05). Fou a final d’aquest curs (2004-05) que es va incorporar a la ZER l’Escola Joan Ros Porta de  Menàrguens.

Gràcies a la lluita de les famílies de La Ràpita el curs 2005-06 es reobre l’Escola i la ZER torna a tenir 4 escoles.

Però el curs 2012-13 i donat l’augment continu d’alumnat de l’Escola de Vallfogona de Balaguer, el Departament d’Ensenyament convidà a aquesta escola a “segregar-se” de la ZER i esdevenir centre propi. D’aquesta manera la ZER es quedà de nou amb 3 escoles, a més d’obligar a fer el canvi de la seu que va recaure en l’Escola Dos Rius de Camarasa.

Així doncs el curs 2013-14 s’inicia un nou camí que arriba fins a la composició actual de la nostra ZER.

Podríem dir que ha estat una ZER molt canviant!