Cicle Mitjà guanya el Concurs “La meva foto de la ciència”

Cicle Mitjà ha estat guardonat amb el 1r premi al Concurs “La meva foto de la ciència” que organitza anualment la Universitat de Vic.

La foto que va resultar guanyadora, porta el títol de “Mimetisme”, el seu protagonista és l’Asier. Realitzada durant el projecte d’art desenvolupat a l’escola sobre l’artista japonesa  Yayoi Kusama, inspirada en el seu concepte de l’Infinit. Aquesta activitat  inclosa a   l’àrea de plàstica, està plena de ciència.  La llum  és la part material, visible però… i si poguéssim camuflar-nos en la foscor encara que ens poguessin veure?

Vam posar fil a l’agulla i vam pintar la nostra roba negra amb “topos” amb la pintura flúor per perdre’ns en la foscor fent servir la llum negra, per fer-nos infinits des del punt de vista de l’ull humà, incapaç de percebre les ones que emet aquest tipus de llum.

La llum negra no té gaire composició de llum visible així que,  el color negre del fons i la roba no es veuen sota les ones ultraviolades. Pel contrari, els colors fluorescents (gràcies a una determinada substància que tenen) absorbeixen l’energia d’aquestes ones i les reflecteixen amb una longitud d’ona més gran i, per tant, visible als nostres ulls.

Tot plegat, ens permet camuflar-nos en la foscor d’un fons infinit ple de partícules, com és l’Univers… Font de llum.

Va ser una activitat molt enriquidora per tot el grup classe, vam gaudir moltíssim preparant-la i veient els resultats i si a més a més sumem que hagi estat guanyadora d’un concurs a nivell estatal ens fa encara més il·lusió.

Hem guanyat un lot de material de ciències per a l’escola!