2n dia de COLÒNIES A MANRESA Cicle Mitjà i Superior

El dijous 28 de març, després de llevar-nos i esmorzar, vam anar fins a una antiga colònia de miners. Allí vam poder veure una muntanya de residus de sal i, a continuació, vam fer un recorregut per la Sèquia.

A la Sèquia vam fer l’experiment que consistia en agafar aigua de tres punts dels voltants i analitzar la quantitat de sal que conté cadascuna. Portàvem unes maletes com uns vertaders científics.

A la tarda vam anar a la casa La Culla. Allí, l’alumnat de cicle Mitjà vam tornar a fer un altre experiment: EL RECORREGUT DE L’AIGUA on vam poder observar quin és el cicle que fa l’aigua i a l’hora vam transformar l’aigua salada en aigua destil·lada. També ens van explicar el conte de “La gota d’aigua”.

Els alumnes de cicle Superior vam fer un taller de POTABILITZACIÓ DE L’AIGUA. En petits grups de treball vam reflexionar i experimentar com podem obtenir aigua potable. Finalment, es va aconseguir!

En acabar i després de baixar a peu pels carrers de Manresa fins a l’alberg on estàvem allotjats vam poder gaudir del temps lliure i d’una bona dutxa i un sopar ben bo per agafar forces pel joc de nit: “A la recerca de l’or perdut”. Aquesta nit no ens va costar gaire de dormir perquè estàvem ben cansats!