1r dia de COLÒNIES A MANRESA Cicle Mitjà i Superior

El dimecres 27 de març, l’autocar va recollir tot l’alumnat i les senyoretes que anàvem de colònies i  ens va portar fins a Manresa.

Quan vam arribar, vam deixar les motxilles a l’alberg i les mestres del Camp d’Aprenentatge del Bages es van presentar i ens van explicar què faríem durant els tres dies.  A continuació, vam anar a fer la primera activitat: DESCOBRIM L’AIGUA A LA CIUTAT.

En grups i amb l’ajuda d’un plànol i d’una tableta havíem de buscar imatges i pistes relacionades amb el tema del nostre projecte interdisciplinari: l’aigua.

Després de dinar vam anar fins al Museu de la Tècnica de Manresa, que ocupa l’espai dels antics dipòsits d’aigua de la ciutat, i allí vam dividir-nos en dos grups, els de cicle Mitjà i els de cicle Superior.

L’alumnat de cicle Mitjà vam fer un recorregut per l’exposició i vam conèixer interessants dades sobre la Sèquia que porta l’aigua a la ciutat i els seus guardians, ELS SEQUIAIRES. A continuació, ens vam convertir en enginyers i enginyeres i vam construir una sèquia amb peces de fusta i havíem d’aconseguir que una bala, en representació de l’aigua, baixés pel canal.

Els de cicle Superior vam fer un experiment per conèixer com es POTABILITZA L’AIGUA  i després vam construir un arc de mitja volta.

Després de sopar i per acabar el primer dia vam fer el JOC DELS CAVALLERS.