Joguines al llarg del temps.

Durant el primer trimestre d’adaptació a P3, a la classe de la Selva, hem rebut els infants amb racons de joc, espai a través del qual se’ls hi dóna la benvinguda i acollida matinal, es troben amb els/les companys/es, troben el seu espai a l’aula / escola, i tenen un temps de gaudi lliure, abans de l’estona del cercle, que tant ens agrada, i en el qual es requereix calma, presència i atenció.

El joc forma part del nostre dia a dia, i és el principal mitjà d’aprenentatge. No oblidem que el joc és una activitat necessària perquè l’infant creixi i es desenvolupi de manera saludable. No és un gaudi opcional, sinó un requisit indispensable com altres activitats vitals.

Durant les vacances de Nadal, les joguines i els regals són protagonistes de mil i un moments. El consumisme forma part de la societat actual. És difícil no deixar-nos contagiar, tot i que és important posar límits i valorar la nostra posició personal al respecte. A l’escola hem gaudit molt aquests dies de totes les joguines que hem portat entre tots/es. També de contes que transmeten valors i que desperten emocions entre grans i petits/es. Hem volgut incidir en missatges que transmeten valors i consciència per davant de tot.

En aquest segon trimestre, i amb motiu de la rebuda d’aquestes noves joguines per part del Tió, el Pare / la Mare Noel, els Reis Mags / les Reines Magues, o de familiars i amistats amb qui ens hem intercanviat regals durant aquests dies… hem aprofitat per proposar una activitat amb les famílies.

La tasca ha estat ESBRINAR quina JOGUINA era la PREFERIDA (o estava entre les preferides) d’una persona adulta de la FAMÍLIA (mare, pare, àvia, avi, tiet, padrina…).

Cadascú/na ha presentat la joguina i a qui pertanyia. A través d’una fotografia, un dibuix, una breu explicació escrita, una gravació d’àudio o vídeo…
Ha estat molt interessant veure joguines “menys avançades” i saber que eren tant o més estimades que les que coneixem ara!

En aquestes primeres setmanes del 2n trimestre, que han estat alguns/es infants en etapa de confinament, també ens ha servit de motivació o centre d’interès per les trobades virtuals entre escola i famílies.

Moltes gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració!