Sortides d’entorn P3-P4-P5 i 1r.

Alguns divendres del primer trimestre hem gaudit de les sortides d’entorn. Aquesta és una activitat compartida entre l’alumnat de P3, P4, P5 i 1r. Aquestes sortides ens permeten conèixer amb més profunditat indrets que tenim a prop i en els quals aprenem a través de l’observació directa i la pròpia vivència. Gaudim de l’entorn privilegiat en què ens trobem!

Aquest primer trimestre hem iniciat les sortides d’entorn al mes de novembre, amb motiu de l’adaptació dels infants que han iniciat P3. I hem realitzat un total de 6 sortides.

Hem pogut collir castanyes i cireres de pastor. Hem tastat la menta i olorat diverses plantes aromàtiques. Hem observat com han crescut aquelles plantes que vam plantar el curs passat. També hem gaudit de la zona del bosc per jugar a l’aire lliure, hem descobert nous camins i hem gaudit molt. El camí de l’escola al jardí dels somnis ens permet sovint recollir “tresors” especials que ens regala la terra a cadascuna de les estacions, i descobrir sorpreses que ens ofereix la natura.

Per primera vegada, vam trobar un cau al jardí dels somnis! Després d’una formulació d’hipòtesis i un procés de descoberta, hem esbrinat que l’habitant del cau és un conill, que ha triat un dels nostres indrets preferits per acomodar-se.

Aprofitant els dies de pluja, vam anar a caminar per la riera amb les botes d’aigua. Ens encanta aquesta experiència!

També vam anar a l’entrada del poble a observar els plataners i, estrenant les nostres fulloles d’artistes, vam fer la representació gràfica a l’entorn i vam crear uns quadres molt originals.

Vam jugar amb les fulles de la tardor, amb les quals s’havia format una autèntica piscina de fulles!

Hem realitzat una ruta circular pel poble, fent parada als punts més significatius i prenent consciència de la pròpia orientació espacial i dels raconets més especials de l’Aleixar.

I a l’última excursió al jardí dels somnis… vam trobar el Tió de Nadal! El vam baixar a l’escola, i allà l’hem cuidat i alimentat, fins l’últim dia que el vam fer cagar!

Hem viscut molt boniques experiències i tenim moltes ganes d’ampliar-les. Al segon trimestre iniciarem noves rutes i nous camins. Fins aviat!