100tífiques!!

L’onze de febrer és el dia internacional de la Dona i la nena en la ciència, per això a la escola Heurom ha vingut una noia que es diu Maria que treballa en bioenginyeria.

El projecte de 100tifiques tracta de 100 científiques que van  a escoles i expliquen a què es dediquen.

Dins d’aquest projecte hi ha matemàtiques, astrònomes, enginyeres etc…

El motiu d’això és perquè les nenes i els nens coneguin millor la ciència.

S’ha vist que les nenes quan arriben a uns 6 anys pensen que no estan tant capacitades com els nens per estudiar ciència. Per exemple: als llibres hi ha més homes que dones, però això només és un exemple. Només 1 de cada 4 científics és una dona.

La Maria ens a dit que té una carrera, un màster i un doctorat. Ens ha estat parlant que treball amb robots molt i molt petits i ens ha ensenyat aquest vídeo de Boston Robòtics

Do You Love Me?

La bioenginyeria és molt semblant a la enginyeria, només hi ha una diferencia:

BIO: Significa “vida” en Llatí.

Segurament si diem bio penseu en menjar ecològic, però té més d’un sentit, com per exemple el que ens ha vingut a explicar:

Al IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya) és on treballa la Maria, hi han tant científics com científiques i allà hi estudien la bioenginyeria I treballen amb cèl·lules com les que tenim al cos: Els robots tenen vida!!!

I aquestes cèl·lules les fan robòtiques:

BIO cèl·lules REAL

La Maria estudia en un laboratori i allà està tot ben organitzat perquè així, sigui possible treballar amb ordre.
Al laboratori hi té un microscopi. Les “bio” cèl·lules funcionen amb elles mateixes ja que al moment que s’estira la cèl·lula es reverteix el moviment per moure’s com si camines o nades.

També ens ha explicat que ara estan intentant pensar com portar una impressora 3D a l’espai per poder curar la pell, fer uns òrgans i moltes altres coses.

Va treballar en uns xips que eren per mesurar els productes químics que hi ha degut a la neteja o fabricació dels cristalls del llac de Venècia.

També en va fer uns que treien bombolles per autopropulsar-se i nedaven sols, tenien una capa magnètica i amb l’ajuda d’un imant se’ls guiava. El mini robot estava fet només de tres capes i eren de la mida d’un cabell!!

• Ens ha fascinat la visita de la Maria i els robots que ens ha ensenyat!