UNA DE LES TENDÈNCIES ARTÍSTIQUES PROPOSADES AQUEST CURS, VA SER TREBALLAR EN SHAKESPEARE. AQUEST ANY 2016 HA FET 400 ANYS DE LA SEVA MORT, I LA CLASSE DE LES NÀIADES, EL TREBALLAREM DURANT TOT EL MES DE NOVEMBRE.
- VAM COMENÇAR MOSTRANT ALS NENS I NENES UNA IMATGE DE WILLIAM SHAKESPEARE, PER VEURE SI SABIEN QUI ERA O QUÈ ELS HI SUGGERIA LA SEGÜENT IMATGE:
CLIQUEU AQUÍ, I VEUREU TOT EL QUE VA SORTIR 😀 —–> 1-romeo-i-julieta-conversa-imatge
QUÈ US HA SEMBLAT? INTERESSANT, OI?
2. LLAVORS, VAM EXPLICAR QUI ERA EN WILLIAM SHAKESPEARE:
William Shakespeare, va ser un escriptor molt important. Va néixer el 23 d’abril de 1564 i va morir el mateix dia de l’any 1616. Ara fa 400 anys!!!
És un escriptor anglès. (Aquests dies aprofitant que tenim la bola del món a l’aula, mirem on és Anglaterra).
Va escriure obres molt famoses i importants com: “Romeo i Julieta”, “El somni d’una nit d’estiu”, “Hamlet”, entre altres. En Shakespeare, es va casar i va tenir 3 filles i un fill.
*Pels adults (Una mica més d’informació): L’època en la que va néixer en Shakespeare és “l’Edat d’or”, va representar el Renaixement anglès, i va renéixer la poesia, la música i la literatura. Aquesta època és famosa pel teatre, principalment pel nostre protagonista.
3. ELS TORNEM A MOSTRAR UNA ALTRA IMATGE I A MÉS, ELS MOSTREM COM DE LLARG ERA EL SEU COGNOM, I QUE DIFÍCIL DE DIR!!!
CLIQUEU AQUÍ, I VEUREU QUÈ MÉS HI HA… —-> 2-romeo-i-julieta-conversa-nom-i-cognom
QUÈ US SEMBLA?
4. EXPLIQUEM ALS INFANTS QUE UNA DE LES SEVES OBRES MÉS FAMOSES ÉS “ROMEO I JULIETA” I ELS EXPLIQUEM EL CONTE:
CLIQUEU AQUÍ —–> 3-romeo-i-julieta-conte
5. MIREM EL VÍDEO: “Les tres bessones i Romeo i Julieta” (Català)
EL PODREU TROBAR AL SEGÚENT ENLLAÇ: https://www.youtube.com/watch?v=VIdmDGN4y68
6. DEMANEM ALS NENS I NENES QUÈ ÉS EL QUE ELS HI HA AGRADAT, EL QUE NO, QUÈ HAN VIST, ÈPOCA, VESTITS, MANERA DE PARLAR... AIXÒ ÉS EL QUÈ HA SORTIT: CLIQUEU AQUÍ —–> 4-romeo-i-julieta-conversa-sobre-el-video-conte
7. TENEN MOLTES GANES DE PINTAR UNA IMATGE D’EN ROMEO I LA JULIETA, I PINTEN UNA DE LES FAMOSES ESCENES DELS PROTAGONISTES AL BALCÓ *VEUREU EL DIBUIX QUAN US ARRIBI A CASA 😉
8. HI HA QUI LI FASCINA EL MÓN DELS CAVALLERS, LES PRINCESES, ELS CASTELLS,… TAL ÉS L’INTERÈS, QUE PER GRUPS PETITS ENS ORGANITZEM PER CREAR EL NOSTRE CASTELL AMB DIFERENTS MATERIALS QUE TENIM A L’AULA.
9. I ARA QUE EL TENIM CREAT EL DIBUIXEM. *VEUREU EL DIBUIX QUAN US ARRIBI A CASA 😉
10. ELS NENS I NENES DEMANEN DE PINTAR UN CASTELL “DE VERITAT”… EN BUSQUEM UN QUE ENS AGRADA A TOTS, I EL PINTEM. *VEUREU EL CASTELL QUAN US ARRIBI A CASA 😉
11. PINTEM UNES MÀSCARES BEN XULES I FEM UN BALL DE MÀSCARES.
Fotografia amb les màscares:
Vídeo ball de màscares:
Abans de ballar, dir que vam buscar junts la melodia per poder ballar. Vam parlar del RENAIXEMENT, i quin pilot de paraules estranyes i llargues que estem aprenent amb aquest projecte…
12. JUGUEM A SER CAVALLERS, PRINCESES I DONZELLES.
Us mostrem les fotografies de la teatrelització del conte “Romeo i Julieta” pels infants d’infantil, dels balls disfressats de cavallers i princeses, i del moment que vam anar a primària a explicar-li’s tot el que hem après d’en Shakespeare. Són genials aquests nens i nenes!!!
13. QUÈ ÉS EL QUE HEM APRÈS D’EN SHAKESPEARE?
AIXÒ ÉS EL QUÈ HA SORTIT: CLIQUEU AQUÍ —-> 5-romeo-i-julieta-conversa-que-hem-apres
FI