SORTIDA A L’EXCAVACIÓ ARQUEOLÒGICA

El dia 22 de febrer, nosaltres, els alumnes de 1r vam anar d’excursió a una excavació arqueològica a Palau de Plegamans. Abans d’anar-hi, ja sabíem que no assistiríem a una excavació arqueològica real, sinó que tot seria una reproducció. Tot i això les mestres ens van proposar d’anar vestits com uns arqueòlegs, i algunes persones ho semblaven ben bé de veritat!
Quan vam arribar, ens vam dividir en dos grups i després vam començar. Ens van portar al terreny on excavaríem i ens van explicar que els forats que hi havia marcats se’n deien fosses. Tot seguit ens vam posar en parelles al voltant d’aquesta fossa i fèiem torns: mentre un de la parella excavava, l’altre recollia el cabàs amb la sorra que havia deixat i així constantment. Cada cop la sorra de la fossa s’anava buidant més. De sobte, ens vam començar a adonar que hi havia objectes, però ens van aconsellar que no excavéssim a prop seu, ja que els podíem fer malbé.
Després d’uns 10 minuts més acabant de treure-hi tota la sorra (tot i que ens feia un mal de genolls i esquena increïble), ens va sorprendre la quantitat d’objectes que hi vam trobar. Majoritàriament eren gerros de ceràmica decorats amb pintures egípcies i jeroglífics, però fins i tot en una fossa vam trobar un sarcòfag amb la màscara funerària de Tutankamon. I encara que sabíem que tot era una còpia dels objectes reals, ens va sorprendre molt; tot estava molt ben recreat! Ens van explicar unes quantes curiositats sobre com feien les tasques quotidianes del dia a dia (ens vam quedar sorpresos al saber que per l’època en què estaven, eren molt intel·ligents i feien invents molt útils i avançats).
Després d’excavar i escoltar aquelles curiositats, ens van portar a un petit turó on hi havia una porta que donava accés a un passadís sota terra. En entrar-hi, vam veure una petita cambra decorada amb pintures i jeroglífics de tots els tipus! (Per segona vegada tots ens vam quedar bocabadats).
Ens vam asseure a un racó i les monitores ens anaven explicant els significats de cadascuna de les pintures. Hi havia molts déus i deesses, entre ells hi eren: Anubis, Isis, Osiris, Horus, i d’altres. Ens van explicar en què consistia el judici d’Osiris, quan els morts arribaven a la prova final per poder viure al més enllà eternament. I majoritàriament la pintura consistia en la representació del viatge del regne dels vius fins al dels morts. Nosaltres escoltàvem al·lucinats sobre les magnífiques pintures i els significats que aquestes tenien. La forma que tenien els egipcis de representar la realitat mitjançant l’art era meravellosa i sobretot molt particular.
Després d’això, vam fer un descans per rentar-nos les mans (ja que les teníem molt brutes de sorra) i beure aigua. L’excavació ens havia deixat bastant cansats.
Com a última activitat, vam anar a una aula i vam fer una fitxa conjuntament amb les monitores. Era la part que més mandra ens feia, però alhora, la que menys esforç requeria. Així que, com a tasca final vam acabar de fer-la en un no res. L’autocar ja ens estava esperant! Vam baixar a la planta de baix i ens sentíem contents, perquè el final d’aquella excursió també significava la benvinguda gairebé oficial a la setmana de projectes!
Des del nostre punt de vista, ha sigut una experiència molt bona i que ens ha servit per aprendre molt sobre l’Antic Egipte; creiem que tothom hauria de conèixer més sobre aquesta civilització perquè és una de les més interessants que hi ha.
Estem orgullosos d’haver pogut ser arqueòlegs per un dia!

Article redactat per les alumnes de 1r d’ESO Abril Mir i Júlia Bernadet