COMENCEM DE ZERO!

El dia 12 de setembre, els alumnes de Can Record vam poder estrenar per fi un edifici de maons després d’11 anys en barracons.

L’emoció era mútua, perquè, com es pot deduir, portàvem molt temps esperant poder fer realitat aquest moment.

No només sabíem que treballaríem d’una manera molt més còmoda, sinó que també ens feia il·lusió conèixer les novetats que vindrien en aquest nou capítol. Aules, pati, i fins i tot la manera de treballar; tot ha sigut una gran novetat per a nosaltres!

Com és costum, el primer dia els alumnes que arribaven nous al centre; els de 1r, van començar a les 9:00h i la resta de cursos a les 10:00h. Quins nervis!

Al entrar, tots ens vam reunir al nou pati, i a ritme de Txarango, els professors i l’equip directiu ens van donar la benvinguda. La directora, la Rosa Lemos, va dir unes paraules. Ens van explicar algunes novetats del nou edifici, i van presentar-nos tots els professors que treballaven a l’institut per primera vegada.  Els tutors també ens van posar al corrent d’algunes novetats en la normativa, una d’elles era el tema retards. Seria més estricta i recta que l’any passat! Això ens va motivar a intentar arribar a l’institut amb temps de sobres. A les 8:00h del matí es tancaria la porta principal!

Després d’anunciar les classes, vam començar a fer una visita guiada (amb el tutor o tutora) per l’edifici. Nosaltres pensàvem que seria fàcil perdre’ns per l’institut, però almenys ara per ara, no està resultant així; en general, bastanta gent sap on estan ubicades les aules. Un fet que ens va sorpendre molt va ser el gimnàs: té un escenari, i les parets i el terra són de color vermell! Però té un avantatge; no haurem de caminar cap al pavelló cada vegada que ens toqui educació física.

Després de tots aquests esdeveniments, va arribar l’hora del pati i a continuació cada grup va anar a l’aula corresponent. Els tutors van acabar de concretar detalls del curs i en general de tot l’institut. Les dues últimes hores les vam dedicar a les classes que indicaven l’horari.

I d’aquesta manera va ser el nostre primer dia al nou institut! Una gran novetat d’aquest curs, a part de l’edifici, és la manera de treballar: fem servir portàtils! La veritat és que la idea ens va agradar molt, a més a més que l’institut ha recomanat un model.

Dins de tot això, també enyorarem els barracons perquè han format part de la nostra història durant 11 anys, i a allà també hi hem viscut bons records. Això no s’oblida tant fàcilment. Hem viscut Nadals, Carnavals, Sant Jordis i finals de curs, i són moments que quedaran gravats a la nostra memòria.

Igualment estem molt contents del nostre institut i esperem que duri MOLTÍSSIMS més anys!

Bon inici de curs a tothom!

Abril Mir i Júlia Bernadet

2n d’ESO.

Equip de periodistes Can Record.