La Fundació Mona a l’institut

El dimecres 5 de febrer, els alumnes de 1r vam rebre la visita d’un dels responsables de la Fundació Mona al nostre institut.

Primer, ens van fer una introducció en la qual ens van explicar que el seu objectiu és salvar els primats de la seva extinció. També ens va dir quins són els tres motius pels quals estan en aquest perill: la desforestació, la caça i el tràfic il·legal. La desforestació és causada per moltes empreses que talen els arbres de la zona per plantar palmeres. D’aquesta manera poden obtenir l’oli de palma que és utilitzat en molts productes que coneixem, com ara la Nutella.

A continuació, vam fer un joc de rol, que consistia a posar-se en la pell de diferents grups de gent (l’empresa de la Nutella, l’empresa de construcció, una ONG en defensa del medi ambient i una altra en defensa dels orangutans, els habitants del poble i el govern d’Indonèsia, que és un país on hi ha molta desforestació d’aquest tipus). Per fer aquest joc, vam dividir la classe en aquests sis grups i cadascú es va preparar els arguments per defensar el seu punt de vista. N’hi havia alguns que estaven en contra de la tala d’arbres, com ara les ONG, però també n’hi havia d’altres que estaven a favor, com ara la mateixa empresa de Nutella.

Finalment, vam haver de justificar els nostres arguments davant de tota la classe i vam acabar fent un gran debat.

Ens va agradar molt aquesta xerrada i ens va servir per reflexionar sobre tot el que passa al nostre voltant i els impactes negatius que generen.

Martina Blànquez, Carla Fernández i  Adrià Lòpez (alumnes de 1r)