Dia Internacional de la Conservació de la Capa d’Ozó

L’alumnat de l’optativa d’e-twining promou, el dia 16 de setembre, la importància de la capa d’ozó.

Els principals contaminants de l’aire són les partícules en suspensió, l’ozó troposfèric  i els òxids de nitrogen. Aquesta capa, que s’estén aproximadament dels 15 km als 50 km d’altitud, reuneix el 90% de l’ozó present en l’atmosfera i absorbeix del 97 al 99% de la radiació ultraviolada d’alta freqüència.

Els alumnes d’aquesta optativa han fet uns cartells on podem observar d’entrada, totes les substàncies que danyen la capa d’ozó i per altra banda com podem evitar-les.

Finalment, cal dir, que tot aquest treball s’ha penjat a l’entrada principal de l’institut amb la intenció de donar-li la importància que es mereix. La capa d’ozò és impotant perquè ens protegeix dels raigos ultraviolats i és l’encarregat de netejar l’aire del planeta.

Norah López, Ainara Montoya i Daniel  Manzano