Carta d’inici de curs

Us informem dels aspectes més importants per començar el nou curs escolar que, com sabeu, s’iniciarà el dia 7 de setembre.

Aprofitem per recordar-vos que cal omplir i signar les autoritzacions del curs vinent a través del TPVEscola.

Així mateix, us adjuntem els fulls de quota de cada nivell, amb els terminis de pagament corresponents.

1. Reunió general d’inici de curs per famílies

Per tal d’iniciar el primer contacte informatiu sobre aquest nou curs i per la conveniència que representa que les famílies participeu de prop en el procés educatiu, us convocarem a la reunió de grup, amb l’equip directiu, l’AFA i el tutor/a del vostre fill/a, el dia indicat, a les 18:00h:

  • 1r d’ESO: Dilluns, 26 de setembre de 2022.
  • 2n d’ESO: Dimarts, 27 de setembre de 2022.
  • 3r d’ESO: Dimecres, 28 de setembre de 2022.
  • 4t d’ESO: Dijous, 29 de setembre de 2022.
  • BATXILLERAT: Dimarts 4 d’octubre de 2022.

 

2. Calendari escolar + detall

  • Inici de curs: Dimecres 7 de setembre de 2022
  • Horari del centre:
    • HORA D’ENTRADA: 8:00 hores
    • HORA DE SORTIDA: 14:40 hores
    • Patis: de 10:00 hores a 10:20 hores i de 12:20 hores a 12:40 hores.
  • Jornada intensiva: *Atenció canvi d’horari
    • Dia 21 de desembre: de 9:00 hores a 14:00 hores.
    • Del 12 al 20 de juny: de 8:00 hores a 13:00 hores.
    • NOTA: hi haurà servei d’acollida, de 08:00 hores a 09:00 hores.
  • Dies festius

 

3. Protocol Covid-19

El centre disposa del Pla d’Organització Base seguint les instruccions del Departament amb relació a la situació sanitària derivada de la COVID-19. En funció de la situació sanitària es procedirà a la seva aplicació. El protocol del POB està sota revisió constant, segons la normativa vigent del Departament de Salut i del Departament d’Educació.

 

4. Matèries optatives

A l’ESO hi ha unes matèries optatives que escullen els vostres fills i filles. A 1r, 2n i 3r d’ESO, les matèries optatives són trimestrals; al setembre el tutor/a presentarà aquestes matèries als alumnes i els explicarà com s’ha de fer la tria. El full de matèries optatives que se’ls lliurarà s’haurà de retornar al centre signat pels pares.

La matèria optativa d’Alemany a 2n i 3r d’ESO és anual i requereix el compromís de continuïtat per tal d’assolir un bon nivell de l’idioma. A 4t d’ESO les matèries optatives ja s’han escollit a través del TPVEscola.

 

5. Assistència

L’assistència a les classes és obligatòria. Quan per algun motiu l’alumne/a arribi tard o hagi de faltar, la família ho haurà de comunicar prèviament i justificar-ho per escrit al tutor/a. En cas de malaltia o força major, caldrà avisar de 08:00 h a 09:00 h de l’absència a través del correu electrònic: consergeria@institutsantpol.cat; excepcionalment també es podrà trucar per telèfon (93 744 31 86). Posteriorment, cal justificar la falta per escrit al tutor/a. Cada dia s’avisarà les famílies, via correu electrònic o similar, de les faltes d’assistència a primera hora i de les faltes de convivència.

La puntualitat a primera hora del matí es considera molt important per tal de no interferir en el funcionament de les classes i del centre. Per aquest motiu, els alumnes que arribin tard al centre tindran un retard; els que arribin més tard de les 08:15 h sense justificant tindran una falta d’assistència. L’institut es compromet a avisar les famílies, abans de les 11:00 h del matí, de l’absència del seu fill/a durant la primera classe. Per això és molt important avisar entre les 08:00 h i les 09:00 hores del matí si sabeu que el vostre fill/a no podrà assistir a classe.

 

6. Llibres, material i quotes

 

7. Espais i aules

Cada grup classe tindrà una aula de referència, on restaran la majoria d’hores i on deixaran el seu material i les seves coses. S’informarà el primer dia de classe.

Els nois i noies no poden fer ús del telèfon mòbil dins de l’Institut; és preferible que no el portin al centre, tot i que per si l’han de portar, l’Institut ha habilitat uns armaris d’aula on han de deixar el seu mòbil quan arriben i recollir-lo en marxar. Podeu consultar les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC) al web del Centre.

 

8. Avaluacions i butlletins de notes

Durant el curs s’efectuaran tres avaluacions corresponents a les matèries cursades durant els tres trimestres, i una preavaluació a mitjans del primer trimestre. Per tant, el vostre/a fill/a rebrà una orientació inicial sobre com ha començat el curs, i un butlletí informant sobre el nivell d’assoliment de cada matèria en finalitzar cada trimestre (Nadal, Setmana Santa i juny), segons el Calendari General de l’Institut.

 

9. Comunicació Família-Institut

Considerem necessaris els contactes periòdics amb els tutors/es i professors/es dels vostres fills/es per tal que l’acció educativa, en el seu conjunt, sigui més eficaç i profitosa. Les entrevistes amb el professorat poden concertar-se per telèfon, per correu electrònic o bé per mitjà dels mateixos alumnes fent servir l’agenda escolar, i podran ser presencials o telemàtiques, en l’horari que el docent o tutor/a proposi. Es realitzaran com a mínim dues entrevistes al llarg del curs, una abans de febrer i la segona en acabar el curs.

 

10 Activitats i sortides

Al mes de setembre es confeccionarà el calendari de sortides i activitats complementàries. Anireu rebent les notificacions corresponents al llarg del curs, que caldrà pagar dins del termini establert a través de la plataforma TPVEscola.

 

11. Transport escolar

El servei de Transport escolar és preceptiu i gratuït per a l’alumnat de 3r i 4t ESO de Sant Iscle de Vallalta i per l’alumnat de 4t d’ESO de Sant Cebrià de Vallalta.

Els alumnes de Sant Iscle agafaran el bus a les 7:20h a la parada de bus de la Plaça Sant Iscle de Vallalta. Els alumnes de Sant Cebrià agafaran el bus a les 7:35h a l’Esplanada de Sant Cebrià de Vallalta.

La normativa i gestió del transport escolar correspon al Consell Comarcal del Maresme. Cal fer la sol·licitud a través de la seva pàgina web: https://www.ccmaresme.cat/serveis-educatius/transport-escolar/

 

12. Educació Física

La matèria d’educació física es realitzarà al Pavelló Municipal, al camp de futbol i als espais exteriors del municipi. Els alumnes aniran acompanyants sempre del professor/a d’educació física. Els alumnes han de dur roba i calçat esportiu adequat, tenint en compte que les vambes no poden ser les mateixes que porten pel carrer, roba per a canviar-se quan acabin la classe pràctica i estris d’higiene personal (necesser, tovallola i xancletes). També han de tenir en compte que encara que plogui es farà la classe pràctica i, per tant, en cas de previsió de pluja han de portar paraigües o cangur per a fer el desplaçament fins al pavelló.

 

13. AFA

Com bé sabeu l’institut té una AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) i col·labora amb el centre en aspectes organitzatius i pedagògics. És important que hi hagi participació i us convidem a formar-ne part. Les visites amb l’AFA seran concertades a través del correu electrònic: ampa.lavallalta@gmail.com. Per a qualsevol informació addicional i/o aclariment no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres, bé personalment o telefònica al 93 744 31 86. Per a més informació, recordeu de consultar sovint la nostra pàgina web: www.institutsantpol.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>