ESCOLA DE MARES I PARES- AMPA INSTITUT DE SANT POL DE MAR- LA VALLALTA

El projecte d’Escola de Mares i Pares que estem desenvolupant des de la nostra AMPA es fonamenta en el concepte d’EDUCACIÓ EMOCIONAL.

“L’educació emocional és una innovació educativa que respon a necessitats socials no ateses en les matèries acadèmiques ordinaries. La fonamentació està en el concepte d’ emoció, teories de la emoció, la neurociència, la psiconeuroimmunologia, la teoria de les inteligències múltiples, la inteligència emocional, el fluir, els moviments de renovació pedagògica, l’educació psicològica, l’educació per a la salut, les habilitats socials, les investigacions sobre el benestar subjectiu, etc.
L’objectiu de l’educació emocional és el desenvolupament de competències emocionals: consciència emocional, regulació emocional, autogestió, inteligència interpersonal, habilitats de vida i benestar” (R. Bisquerra).

Creiem que els nostres fills han de rebre una educació basada en l’aprenentatge de coneixements i també en l’aprenentatge de la gestió de les seves emocions (competències emocionals). Sabem que el benestar de les persones (tant el nostre propi com el benestar dels nostres fills/es) passa per una bona gestió de les nostres emocions.
Quantes discussions i conflictes ens hauríem estalviat si haguéssim canalitzat millor la nostra ràbia?, quants disgustos ens haguéssim evitat si haguéssim gestionat millor la nostra frustració, …?

Això ho volem treballar des de l’Escola de Mares i Pares, implicant i formant a les famílies, i també implicant i col•laborant amb l’Equip directiu i claustre de professors/es del nostre Institut, així com a l’alumnat.

Els estudis sobre Intel.ligència Emocional de Salovey i Mayer i de Goleman; i al nostre país, els estudis sobre Educació Emocional de Rafael Bisquerra, ens inspiren. Així com els diferents projectes de prevenció: de l’assetjament escolar, de les relacions abusives,… entre d’altres, que ja s’estan aplicant a molts centres educatius.

Des del primer trimestre d’aquest curs 2015-16 estem duent a terme diferents accions formatives (xerrades, tallers,…) en col•laboració i coordinació amb l’AMPA de l’Escola Sant Pau i les AMPA’s dels Instituts pròxims, i en col•laboració i coordinació amb l’equip docent del nostre Institut i les Regidories d’Ensenyament dels municipis de La Vallalta, fomentant el treball en xarxa i l’ optimització dels diferents recursos.

Altres funcions de l’Escola de Mares i Pares són:

o Difondre activitats formatives per a les famílies: cursos, xerrades i/o tallers.
o Difondre informació i recursos al voltant de la Educació Emocional, via web, facebook i/o blog, que ens ajudi en la tasca d’educar als nostres fills/es: articles, bibliografia, enllaços, vídeos, etc.

Si teniu algun suggeriment o proposta ens podeu escriure al correu: escolademaresipares.lavallalta@gmail.com