Tallers i xerrades sobre assetjament, xarxes socials, incendis i menstruació a l’ESO

Durant el mes de maig han tingut lloc al centre diversos tallers dirigits a l’alumnat d’ESO per tal de conscienciar i prevenir en matèria d’assetjament i discriminació així com altres xerrades sobre la prevenció d’incendis a casa o bé la menstruació.

L’institut segueix així en la seva aposta per parlar sobre tot tipus de temes a l’aula, de manera que l’alumnat tingui, per una banda, eines per gestionar situacions de conflicte i, per l’altra, disposi de més informació sobre aspectes que l’afecten en el seu dia a dia.

La infermera Marta Pifarré en una de les xerrades al centre.

Un dels primers tallers va ser el d’Odi i Discriminació, impartit pels Mossos d’Esquadra a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Aquesta formació pretén donar eines a l’alumnat perquè sàpiguen identificar conceptes com l’islamofòbia, l’antisemitisme, l’LGTBI-fòbia, la xenofòbia, el racisme, etc. Al llarg d’una hora es van treballar aspectes com la sensibilització i la reflexió sobre les conductes d’odi i discriminació entre els joves així com el paper de les xarxes socials a l’hora de cometre el delicte.

Els Mossos d’Esquadra també van alertar sobre els perills de les xarxes socials als alumnes de 2n d’ESO, amb els quals van parlar de ciberassetjament, sexting i grooming, entre d’altres. L’objectiu d’aquesta xerrada és que els nois i noies identifiquin quins són els riscos que hi ha a Internet i a les xarxes socials i així evitar fer-ne un mal ús.

D’altra banda, els membres del parc de bombers de Lleida van impartir la xerrada “Tanca la porta al foc”. Aquesta forma part de la campanya del cos de bombers de la Generalitat per explicar com actuar en cas d’incendi a les llars, on acostumen a ser més freqüent. Els bombers també van aconsellar als joves de 3r d’ESO i 4t d’ESO com poder evitar aquests incendis domèstics.

Els bombers impartint la xerrada "Tanca la porta al foc".

Per últim l’alumnat de 3r va prendre part en el taller de menstruació que ofereix la infermera Marta Pifarré. Aquesta sanitària, infermera del CAP de Torrefarrera, també duu a terme el servei de consulta online sobre salut i benestar que els alumnes poden utilitzar si tenen qualsevol inquietud o dubte en relació amb aquestes qüestions. L’enllaç està disponible al web del centre i podeu trobar-lo aquí.