Seguiment dels embolcalls dels nostres esmorzars

Durant la setmana del 16 al 20 d’abril vam fer un seguiment dels embolcalls que cada grup d’alumnes utilitzava per portar els seus esmorzars. Per poder-ho fer, vam comptar amb la col·laboració de delegats i delegades dels grups classe, que portaven el recompte d’embolcalls de cada tipus al seu grup. Volem agrair molt el seu esforç.

Hem fet una valoració de quina ha estat la classe que utilitza més embolcalls reciclats, per premiar a la millor. Hi ha hagut força igualtat entre algunes classes, i finalment ha resultat guanyadora la classe de 3r ESO A. Felicitem a tota la classe, i en pocs dies els regalarem un esmorzar!

Aquí tenim el TOP-5 de les millors classes pel que fa a embolcalls reciclables:

Rànking

1 BATX B

70

30

Per altra banda, amb aquestes dades hem pogut analitzar el grau de conscienciació al nostre institut. Hem pogut confirmar que hi ha un percentatge prou elevat d’alumnes que no utilitzen embolcalls reutilitzables. Un 23% dels alumnes utilitzen habitualment paper d’alumini.

Pensem que cal informar a tothom de les conseqüències negatives de l’ús de paper d’alumini.

En l’obtenció del mineral (bauxita) i en la fabricació, aquests efectes nocius:

• Desforestació de la zona eliminant el 100% de la flora i de la fauna.
  • Contaminació del aire causats pels gasos de la maquinaria i de les explosions controlades.
  • Contaminació de l’aigua, la terra i aqüífers causat per les tècniques d’extracció.
  • Elevat consum d’energia (El triple que la producció d’acer) .
  • Elevat consum d’aigua i vessaments d’aigües contaminades.
  • Emissions de vapors de quitrà.
  • Emissions de sofre (causants de pluja àcida).
  • Emissions de Fluoramina.

No reciclar bé l’alumini ja és greu, però el reciclatge de l’alumini també és contaminant, genera pols i compostos de fluor i clor. A més, les escombraries d’alumini brutes s’han de netejar amb sal abans de fondre-les: per cada tona d’alumini reciclat se’n genera mitja de residus de sal per dipositar a les escombraries.

La utilització d’envasos d’alumini suposa malbaratar primeres matèries i energia a més de provocar un greu impacte ambiental principalment en els països pobres.

Petits canvis en els nostres hàbits són importants!